recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget sløv wifi signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meget sløv wifi signal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Meget sløv wifi signal
    Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:06
Hej

Søger et godt råd, der kan løse mit wifi problem

Forbindelsen er fra Waoo 50/50 Energi fyn

Fra Waoo´s modem (der hvor lyslederen går ind udefra) går netkablet til switcen, derfra en udgang til modemmet (Tew 652 BRP) og en udgang fra switcen til skifteboksen fra waoo.

Har lige kørt en test. Kabler jeg PCén direkte fra routeren er den 57/57

Men med wifi er den 20/20

modemmet står ca 1.5 meter fra PCen og der er fuld signal, testen er lavet kun med PC´en tændt

Nogle gode bud på ændringer i evt. opsætning ?

Hilsen Ulrik
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:26
Hvilken type wi-fi kører du ? b,g,n ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2004
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasputin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:26
Har du tjekket om andre bruger samme channel som dig, evt lav den om til et af ydre nr. 1- 2 eller 8-9
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:28
Hvilken PC? Og hvilket Wifi-kort B,G,N, AC?

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 13:18
Jeg ville starte med at tjekke hvilken hastighed, din WIFI-forbindelse kører med. På windows skal man åbne netværks- og delingscenteret. Ud for det aktive wifi-netværk er der i højre side et link til netværkets status. Klik på det, og der åbner et lille vindue, hvor den trådløse hastighed vises (lige over detaljer-knappen).
Tallet der vises er den "rå" linjehastighed. Med speedtest opnår man typisk max. det halve i reel hastighed.
Hvis tallet ligger på 54 eller under, kører dit netværk højst sandsynligt 802.11g - enten pga. router eller netkort. Du skal op på 802.11n for at få højere hastighed, og det kræver, at begge "ender" undersøtter det, og det er slået til. Det kan kræve lidt detektivarbejde at finde de rette indstillinger.
Og som andre spørger: Hvad er det for en PC (og/eller hvilket netkort)?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 13:55
Pcén er en HP pavillion dv6000 ca 5 år gammel. bundkort kender jeg ikke

men kan lige vende tilbage når jeg har fundet ud af det

Jeg har ændret roteren med 2 kanaler da jeg via en app kunne se de 5 netværk der gik ind på den og tog så den kanal der var mindst overlappet af de andre wifi netværk
Til top
Th@mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Th@mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 14:13
Hej!

Jeg har samme problem med mit WAOO

HP PC stationær (ca 1 år gammel)og D-link DIR 655 802.11n.

Kablet direkte fra D-link til PC omkring 55/55, men hvis jeg tager kablet ud og bruger Wi-Fi mellem D-link og PC er den omkring 25/25

Nu står PC og D-link ved siden af hinanden så jeg kabler dem bare, men alt det andet grej på WiFI er ½ hastighed.

Mvh. Thomas
Mvh.

Th@mas

TX-P42S10E
TX-P50ST60
LG HR550c
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 14:36
Rettelse Routeren står 1.5 meter fra PC og ikke modem som jeg skrev.

Så fik jeg ikke skrevet navnet på routeren det er en Trendnet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 14:47
om Netværkskortet står der. Broadcom 802.11 g Network adapter 3

og Realtek PCIe FE Family controller 2

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Den maksimale teoretiske hastighed på 802.11g forbindelse er 54 Mb/sek, men i virkeligheden er den noget lavere.
Din PC med Core2Duo processor og minimal RAM er nok nærmere flaskehalsen her, og iøvrigt er en reel 20 Mbit forbindelse, som du kan måle, vel egentlig udmærket ?  
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Den maksimale teoretiske hastighed på 802.11g forbindelse er 54 Mb/sek, men i virkeligheden er den noget lavere.
Din PC med Core2Duo processor og minimal RAM er nok nærmere flaskehalsen her, og iøvrigt er en reel 20 Mbit forbindelse, som du kan måle, vel egentlig udmærket ?  

20 Mbit/s effektivt er ganske normalt for en (teoretisk) 54 Mbit/s 802.11g-forbindelse.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 16:21
Som du selv skriver (og det også er noteret i specifikationerne for din PC) følger dens trådløse netkort standarderne 802.11 a,b,g, så du kommer ikke højere op i hastighed end de ca. 20Mbit/s med den PC, med mindre du opgraderer den, fx. ved køb af en WIFI USB-dongle. Du er stødt på performancegrænsen for den trådløse standard, som er indbygget i PC'en.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu