|
Komplet trådløs løsning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 16:00 |
Hej alle
Jeg ønsker at starte på en frisk hvad angår lyd efter en årrække med et "gammeldags" stereo set up. Det som jeg søger er bud på en løsning som indfrier følgende ønsker. Trådløst - så meget som muligt. Mulighed for at afspille musik fra min nas Trådløs tv lyd - gerne med mulighed for surround, også trådløs. Mulighed for at styre "showet" via min Iphone/Macbook pro Jeg har haft kontakt til Hifi klubben som anbefaler Sonos, men er interesseret i at høre om der er andre mulig løsninger fra i andre. Efter hvad jeg har hørt så er Samsung kommet med en løsning, og det skulle Bluesound vist også være, men jeg kender ikke sidstnævnte overhovedet og Samsung løsningen har jeg heller ikke den store viden om Pt. streamer jeg min musik fra min Synology nas til en ældre Sqeezebox men den er noget tung i det og har jo også sine begrænsinger, så derfor ønsker jeg bud på en bedre løsning inden jeg hovedkulds kaster mig ud i et Sonos :-) På forhånd tak!
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sonos!
Klaus |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
Tror ikke du finder noget som er bedre og kan det samme som sonos.
Samsung er helt ny spiller på det marked, og tror ikke nogen har hørt eller set det endnu. Bluesound findes da også i klubben. Har selv Sonos i hele huset. Og er meget tilfreds med det. |
|
![]() |
|
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
Tak for jeres svar.
Er der nogle af jer som har kendskab til produkterne fra Scala hifi.dk ? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Bluesound halter gevaldigt bagefter Sonos, når det kommer til controller app'en. Så den er nok lige så tung at danse med, som din SB.
Tager man Samsungs evne til at skrive software med i overvejelsen, så ser det nok endnu værre ud. Så reelt set, er Sonos nok den rigtige vej at gå.
|
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Jeg har tidligere haft en Sonos Connect, men er nu på en Bluesound, som jeg er godt tilfreds med.
Jeg har flere gange her på sitet læst at Bluesounds controller app halter en del, når den skal sammenlignes med Sonos. Det er ikke min opfattelse. Skal jeg nævne en lille ting som jeg mangler i Bluesound´s app, så er det når jeg afspiller WIMP HiFi, at det ikke står om nummeret er i lossless. Lyden fra Bluesounden er efter min mening klart bedre, når den sammenlignes med Sonos.
|
|
![]() |
|
Mange tak for jeres svar. Jeg må vist tage en tur i "klubben" og tage en snak med dem om begge muligheder før jeg bestemmer mig kan jeg se :-)
|
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
Til Clausp.
Det mener jeg heller ikke det gør på sonos nu jeg kan ikke se om det er lossless mere!
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |