recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænd subwoofer med forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tænd subwoofer med forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tænd subwoofer med forstærker
    Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 10:32
Hej jeg er nået til et punkt hvor jeg overvejer at skifte min Denon 1908 ud med noget nyere, men jeg kan se at hunstikket bag på forstærkeren som hjeg bruger til at tænde og slukke for subwoferen er væk på nyere forstærkere, hvad gør man så, lader den være tændt?
Eller findes der andre alternativer?

Mvh Kenneth
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 10:45
enten kører du auto power-on (tænder når den får signal)
alternativt køber du en strøm sparreskinne og sætte din AVR i master-outlet og og sub i en slave-outlet... 

Redigeret af RangerJoe - 21-Oktober-2013 kl. 10:45
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 10:46
Der er en AUTO indstilling bag på sub, så du kan lade den stå på standby, og så tænder den når der kommer signal fra Denon
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 10:47
Mange tak, jeg havde ikke tænkt på nogen af delene. må hellere lige kigge på den om der skulle være en auto power-on funktion
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 12:02
Jeg har lidt dårlig erfaring med elspareskinner.

De kan som regel ikke holde til belastningen.

Jeg har monteret en Fuga afbryder til det hele.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 12:48
Elspareskinner klarer fint 2000 Watt   

Har selv brugt dem i flere år uden problemer
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 13:33
jeg har også valgt at smække min PV1 på en strømspareskinne, det fungere fint, og har fungeret fint i 2 år.. issuet var at den har en fin auto on funktion, men slår fra ved stille perioder, og så hører man den der KLIK lyd og en bass der kommer lidt inde i den eksplosion der lige var i filmen.

det var irriterende, og forsøgte alt med at skrue op og ned for diverse levels, for at holde liv i bassen, det blev aldrig perfekt.

så strømspareskinnen blev løsningen for mig.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De er nok blevet bedre siden jeg brugte dem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 15:52
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 16:40

Kommer vist især an på startstrømmen,  jeg har i hvert fald oplevet en som mere eller mindre døde efter noget tid hvor den udelukkende var blevet brugt til forstærkeren til min subwoofer. Relæet inde i sådan en strømspareskinne er også ret lille og så vidt jeg husker beregnet til maks 10A (og det gælder nok også startstrøm). 
Løsningen blev selv at bygge en kasse med et solid state relæ der blev trukket af 12V trigger udgangen på forstærkeren.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kommer vist især an på startstrømmen,  jeg har i hvert fald oplevet en som mere eller mindre døde efter noget tid hvor den udelukkende var blevet brugt til forstærkeren til min subwoofer. Relæet inde i sådan en strømspareskinne er også ret lille og så vidt jeg husker beregnet til maks 10A (og det gælder nok også startstrøm). 
Løsningen blev selv at bygge en kasse med et solid state relæ der blev trukket af 12V trigger udgangen på forstærkeren.

Det var også det jeg har erfaret.

Det er bare lang tid siden. Der kunne jo være sket noget på den front.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu