recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIFI på rejsen til IPAD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIFI på rejsen til IPAD

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WIFI på rejsen til IPAD
    Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 14:45
Hej
 
jeg resjer af og til med mit arbejde og ser gerne NFL Gamepass på nettet på den bærbare. Havde tænkt mig at undlade den og bringe IPAD 4 med i stedet. Men oplever bare ofte at WIFI er ringe på diverse hoteler.
 
En ven sagde man blot kunne købe en bette router af en slags, plugge til ledningen på hotel og så gå på WIFI via den. Det lød jo nemt! Men nogle der har erfaring med det?
 
Hvilken lille model køber man? Andre gode tips og tricks?
 
pfh manne tak!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:14
 
 Mobilt bredbånd.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:25
hvad mener du mester? rejser i østen og USA. Når jeg hører mobilt bredbånd tænker jeg det koster kassen, men hvad ved jeg :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:30
 
 Det blev ikke nævnt nogen steder. Jeg kan ikke umiddelbart ikke se hvordan den løsning du har hørt om er brugbar.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:32
nej det har du sgu ret i! Skulle nok skrive det store udland...my bad. Nej jeg synes også det lød for smart at man kan medbringe en form for wifi router, plugge til hotel ledning og så kan Ipad finde det trådløse på den? ÆV! håber på der er nogle der har en løsning. Træls ikke at kunne se lidt video på nettet fra hotel værelset. Skal sgu holde mig ajour på NFL...
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:40
 
 Hvad med f.eks et "Pay as you go" mobilt bredbånd til de lande du rejser i.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:45
aldrig hørt om, hvad er det og how I get?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:49
Hvis der er kablet internet tilgængelig på hotelværelset, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne sætte det til en router, fx en Airport Express og så finde den på iPad (der findes en Airport utility app til iOS). Behøver selvfølgelig ikke være en Apple router, men de er i hvert fald til at sætte op uden brug af en computer.

Jeg ved ikke, om hotellernes kablede internet på en eller anden måde kan blokere for det, men tror det ikke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:51
 
 Lige som et taletids kort.? Et sådan produkt må sikkert kunne fås. Et X antal Mb/Gb forudbetalt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 16:07
være man skulle finde en airport express i Kina eller en anden slags og teste det....
Det med taletidskortet eller hvad vi nu skal døbe den bliver vist for pebret til en omgang NFL :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 16:18
Hvis der er kabel på hotellet er det samme hastighed som WiFi.
 
Jeg vælger hoteller efter hvor godt nettet er. Skal nemlig bruge i forbindelse med arbejde. Derfor har jeg testet en del.
 
Ellers er der noget som dette.
 
Til top
Kroq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kroq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 20:44
Helt klart køb en Airport Express og plug i det kablede netværk på hotelværelset. så har du WiFi til din iPad, PC, telefon m.m.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu