|
Spørgsmål DTS hd-master |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 14:56 |
Igennem snart et år har jeg forsøgt at få harman kardon til at erkende, at DTS digital ikke er det samme som DTS hd-Master.
Hvilket jeg ved blev livet mit system understøttede. H/k har til dels erkendt og lovet og mailet mig at man nu har købt rettighederne til det format og jeg kan forvente understøttelse i en kommende opdatering. Denne har jeg så ventet længe på. Imellem tiden er mit spørgsmål så om dette bare er et software spørgsmål, som de siger eller om hardwaren er begrænset mon og derfor aldrig vil komme til at afspille DTS hd-Master |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er snart et år siden du skrev om dette her første gang. Hvis der ikke er sket noget siden bør du forlange at få dine penge tilbage. Apparatet kan åbenbart ikke det der står i specifikationerne og det er bestemt ikke rimeligt at du skal lade dig spise af med at blive lovet, at der kommer en opdatering uden at du så får at vide hvornår den konkret kommer og hvad den præcist vil indeholde. Lad være med at være så flink. Du -har- ventet længe nok.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118230&PN=1&title=har-jeg-en-klagesag
Om man kan opdatere den via firmware skal jeg ikke gøre mig klog på, men i min øre lyder det som den samme samme sang man har hørt så mange gange før, så jeg ville ikke gøre mig de store forhåbninger. I det hele taget er det med firmware opdateringer blevet til én stor sovepude som der belejligt kan henvises til når apparaterne ikke virker som lovet eller som kan bruges til markedføre produkter der slet ikke kan det de skal. Desværre viser al erfaring, at det for mange producenter er meget småt med viljen til at følge op på deres egene ufærdige produkter. Seriøst... Send lortet tilbage og hav en god weekend :-) Redigeret af dpny - 26-Oktober-2013 kl. 15:31 |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Jeg er helt enig og er sgu også for flink ja:).
Men i rent praksis hvad så? De vil ikke tage imod. Er det at troppe op med lortet og så sige her, det er slut? Jeg havde egentlig tænkt at lade Oktober rende ud (hvilket er seneste lovning på update), men strømforsyning var begyndt at hyle, så den røg op i butikken idag, hvor de siger er at de vil efterlyse update og her henholdte jeg dem til sidste "snak" vi havde hvor H/K lovede mig en løsning, hvis ikke den kommende update løste mit problem. I sin tid snakkede jeg med forbruger rådet, som gerne ville køre min sag, men ikke via min fortolkning kunne de love mig jeg havde medhold. Det er jeg lidt i tvivl om og nok derfor min tøven i virkeligheden..
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Altså. Jeg er jo ikke jurist, men i mine øre er sagen da sole klar. Som du selv så, så står det direkte i dokumentationen at DTS MA skal kunne -afspilles-. Der står ikke at apparatet er kompatibelt med DTS MA i den forstand at det kun er core sporet der afspilles. Desuden har Harman Kardon jo selv indrømmet at der er et problem ved det at de lover en opdatering der skal løse det. De laver vel ikke en opdatering til et problem der ikke er der.. ?
Hvis forretningen ikke vil tage den tilbage er der ikke andet for end at vende det med forbruger rådet en gang til. Muligvis kan de ikke love dig at du vinder, men der sker helt sikkert ikke noget hvis du ikke selv tager teten. Ud fra det du har skrevet her på forum så synes jeg at du har en god sag, og jeg synes også at der ligger noget principielt i at få afgjort hvor frivolt man kan fortolke specifikationer på den slags apparater. IMO nærmer det sig wild wild west hvis man kan få det der står i dokumentationen til at betyde, at apparatet kun skal være i stand til at afkode og afspille DTS coresporet og ikke DTS MA. Nu ved jeg ikke hvad det har kostet og om det på den baggrund er besværet værd, men på den anden side, så er det for mig, også klart at årsagen til at man ofte ser denne problemstilling at forbrugerne er for flinke og lader sig spise af med for lidt, og i øvrigt synes det er synd for forhandleren. - Det er det måske også, for han har næppe vidst bedre, men det er altså forhandlerens ansvar at stå inde for de produkter de selv sælger.
|
|
![]() |
|
Det kostede 13.000 jeg gav dog mindre. Jeg syntes som ikke det er synd for forhandleren, jeg har dog accepteret/forståelse for at han har vejledt mig som han har - udfra H/K egne fortolkninger og specfortolkninger.
Men ja jeg kunne sagtens være meget skarpere på at den må de tage med H/K og ikke mig som forbruger. Hvilket jeg egentlig har sagt, men ikke opfulgt ift lover opdatering.. Igen har du helt ret i at jeg ikke får medhold, hvis jeg lader mig afvente:). Jeg kommer sgu til at få en ende på det, for jeg må jo erkende at jeg i bund og grund føler mig snydt ift betalte penge kontra ydelse. Det kan man så diskutere om jeg fik alligevel, om så systemet spillede som lovet;).. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |