recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overbidt strømkabel - hvad nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overbidt strømkabel - hvad nu?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overbidt strømkabel - hvad nu?
    Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 15:53
Jeg har passet en hundehvalp i sidste uge, og i dag har jeg lige opdaget, at den har bidt i strømkablet til mit fjernsyn (SONY KLD-40NX723). Den ene leder i kablet er bidt over. 

Fjernsynet er halvanden år gammelt og har kun kostet ca. 5500. Jeg går ud fra, at vi ikke er ude i en garantisag her (det er jo ikke en fejl ved fjernsynet, at hunden har bidt kablet over)? Jeg bor på Frederiksberg, og jeg vil næsten tro, at det vil blive for dyrt at sende det til forretningen i Silkeborg, hvor det er købt, og få dem til at installere et nyt kabel?

Men hvad så? Jeg kan sagtens flikke et kabel sammen selv, men kan man skifte det i hele i fjernsynsenden? Jeg kan se, at kablet ender i et lille dæksel med en enkelt skrue, men dækslet er umiddelbart ikke til at åbne, selvom man har fjernet skruen - formentligt fordi uatoriserede ikke bør pille ved det.

Bør jeg smide pengene og få en fagmand i nærheden til at ordne det. Nogen der har en idé om, hvad det vil koste? Bør jeg kontakte forretningen, hvor det er købt først? 

Eller skal jeg bare klippe kablet over før hullet og sætte et nyt stik på?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Jens Thomsen Jens Thomsen skrev:

Eller skal jeg bare klippe kablet over før hullet og sætte et nyt stik på?

Hvis ledningen er lang nok, så er det da det letteste (og billigste).

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:26

Eller også forlænger man det, eller samler det, hvor svært kan det være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 16:56
Lever hundehvalpen endnu?  Exclamation
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:16
Jaja, den kommer muligvis forbi i aften. :-)

Det er tilsyneladende sket tidligere på ugen, da vi passede den. Det var først, da jeg fejede under kablerne i dag, at forbindelsen røg. Kabelenderne har åbenbart stadigvæk rørt hinanden indtil da. Jeg troede, jeg var ved at blive tosset, fordi forbindelsen kom og gik - lige indtil jeg opdagede biddet midt på kablet. 

Iøvrigt pænt irriterende, at kablet er fastmonteret i fjernsynsenden.Det ville sgu være noget nemmere, hvis SONY blot havde anvendt det standard-kabel, man finder hos de fleste elektriske apparater. Så kunne man blot skifte. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Eller også forlænger man det, eller samler det, hvor svært kan det være.

Ikke så svært, men nu er der stadigvæk seks måneders fuld garanti på apparatet, fordi det er købt hos et SONY-center, og det ville da være åndssvagt at miste den, blot fordi man har lavet sit eget kabel? Jeg ved det ikke, men normalt plejer det jo at være sådan, at alle reparationer i garanti-perioden skal foretages et autoriseret sted? Også selvom det her næppe i sig selv er en garanti-rep. (jeg er ret sikker på, at hundebid ikke er dækket). 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:29
Jeg ville helt klart lave det selv...Godt at hunden overlevede ...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:55
Hør evt. om hunde-ejerens hundeforsikring (som alle hundeejere skal have, så vidt jeg ved) dækker. Ikke fordi jeg vil foreslå, at du kræver det af dem, men hvis deres forsikring nu dækker kan du jo lige så godt få det lavet på et autoriseret værksted...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 19:01

Helt ærligt på værksted i x antal dage for en stump lednings skyld.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 19:04
Som kun tager 5 minutter at udbedre !
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 19:08

Tror du på at et værksted gør det i samme øjeblik det kommer ind af døren, der er også transport tid frem og tilbage.
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 19:29
det kunne være de kunne køre ud og skifte kablet. de lokal i min område køre da rundt og lavet noget. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu