recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min færste Smartphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min færste Smartphone

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min færste Smartphone
    Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:22

Mener nu er inde til at investere i min første smartphone og for få nogle en heder samlet.

Min nuværende situation er:
LG GT400
Nokia LD-3W bluetooth gps modul
Huawei 3g modem som jeg købte i Februar

Den nye telefon skal erstatte gps modulet

Mit nuværende forbrug af tlf.:
90% standbytid
tale samt et par månelige smser
Musik/radio, netsurfing

Krav til ny tlf.
Gerne nyeste Android
God batteritid ca. 4-5 dage ( nuværende tlf. 7-8 dage)
Godtkamera der kan tage aceptable billeder i mørke.
Max pris 1800 kan evt gå op i 2000kr.

Alm simkort, da simkortet også skal anvendes i modemmet.

Skal købes uden abb.

Hvilken telefon skal jeg kigge for at opfylde ovenstående krav?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:33

Er det en god ide, at bruge et Telefonkort  i et modem. ? Der jo ikke meget Data med på en Telefon, så det får du hurtigt brugt, og så kan telefonen jo ikke bruges samtidig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af andersp2 andersp2 skrev:

Mener nu er inde til at investere i min første smartphone og for få nogle en heder samlet.

Min nuværende situation er:
LG GT400
Nokia LD-3W bluetooth gps modul
Huawei 3g modem som jeg købte i Februar

Den nye telefon skal erstatte gps modulet

Mit nuværende forbrug af tlf.:
90% standbytid
tale samt et par månelige smser
Musik/radio, netsurfing

Krav til ny tlf.
Gerne nyeste Android
God batteritid ca. 4-5 dage ( nuværende tlf. 7-8 dage)
Godtkamera der kan tage aceptable billeder i mørke.
Max pris 1800 kan evt gå op i 2000kr.

Alm simkort, da simkortet også skal anvendes i modemmet.

Skal købes uden abb.

Hvilken telefon skal jeg kigge for at opfylde ovenstående krav?

Jeg vil ikke pege på en bestemt telefon.

De fleste smartphones kan sættes op til at være wifi hotspot. Så slipper du for Huawei 3g modem.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 17:28
Dine krav kan ikke opfyldes

Ingen moderne smartphones kan levere en batteritid på 4-5 dage - du skal være heldig (eller have et lille forbrug) for bare at få 2 dages batteritid. De fleste oplever kun en enkelt dag 

godt kamera der kan tage acceptable billeder i mørke findes heller ikke, de fleste moderne smartphones har acceptable/gode kameraer under optimale betingelser, men ikke i mørke. 

Maxpris 2000 levner heller ikke så mange valg til gode smartphones, medmindre du vil købe brugt. 
Skal det være nyt, hedder det snarere fra 3000 og opefter. 

Nyeste android hedder 4.3 - den er der næsten heller ingen der har fået endnu, bortset lige fra Googles egne Nexus modeller - der er et par enkelte andre eks. HTC one.

Hvis jeg skulle pege på et par muligheder, skulle det være eks. en brugt Nexus 4, LG Optimus G eller måske en Samsung Galaxy SIII - de kan sikkert alle fåes for omkring 2000,- og giver mest for pengene.     

Redigeret af spawn - 27-Oktober-2013 kl. 17:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 20:01
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 23:25
Jeg gider ikke at skulle lade telefonen op hver dag, et par gange om ugen vil være fint.
Forlanger ikke super billeder i mørke, det har jeg kameraet til.

Nogenlunde billeder hvor man kan se hvad der er på uden er grønligt skær.

Tænker på Android 4.2
Har kigget på Huawei

Aldi telefonen ser udmærke ud og tiltaler, dog kan nok være at finde tilbehør og farven er nok kun sort.
Tænker på at have en i hvid.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 05:57
der er 2 covers med og det ene er hvidt Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 07:23

Jeg gider ikke at skulle lade telefonen op hver dag, et par gange om ugen vil være fint.

Ja så tror jeg du skal glemme alt om en smartphone.
Hvis du vil have en smartphone, kan du lige så godt vænne dig til at skulle ligge den til opladning hver nat.
Mvh Jesper
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 10:32

Jeg gider heller ikke det oplader ræs. Slukke den meget er ikke så handy, for det tager mange minutter for den at tænde. Hvis du kan acceptere at have mobilen sat på 'flytilstand' kan du nøjes med oplade et par gange om ugen. Hvis du arbejder med computer, kan du have den tændt længe med micro-usb kabel på, og den oplader langsomt over computerens usb.
Hvis du skal have en mobil med ekstremt stort batteri er der en huawei (2420 mAh)
http://www.phonearena.com/reviews/Huawei-Ascend-P2-Review_id3366/page/4
og også en motorola razr maxx
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/motorola-razr-maxx-batterimonsteret-mobiltest,lid.21666/

anmeldelsen siger meget. For der opnås 36-48 timer batteritid med dens kæmpebatteri på 3300 mAh.
Du kan finde en brugt på dba eller ebay.co.uk
Hvis du skal have længere batteritid, tror jeg, at det bliver meget dyrt. F.eks. en iPhone 4.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 23:57
Noget tyder på den telefon jeg eftersøger ikke findes på nuværende tidspunkt mht. batteritid.
Dermed nok vænde sig hyppige opladninger.

Så er der andet punkt om kameraet om det kan opfyldes
Går i første opgang udfra at købe nyt, men tjekker da de andre brugt.
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 09:08
En brugt iPhone4 kan nok bedst det, du vil. 1500 kr. vel. Tager meget gode billeder, og et sort billede af nat kan den sagtens klare. Grunden til iPhones gode batteritid er, at den ikke multitasker. Det er altså en anderledes batteritid. Jeg er ellers android bruger, motorola atrix, 4" mobil med amoLED skærm.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 10:04

Noget tyder på den telefon jeg eftersøger ikke findes på nuværende tidspunkt mht. batteritid.
Dermed nok vænde sig hyppige opladninger.

Så er der andet punkt om kameraet om det kan opfyldes
Går i første opgang udfra at købe nyt, men tjekker da de andre brugt.

Køb en Samsung Galaxy S2, det er ikke den nyeste telefon, men bestemt en rigtig god telefon, der tidligere har været en topmodel.

Den fås lige nu i elgiganten1699 kr. hvilket er en rigtig god pris.

Kameraet er udemærket, og batterilevetiden skulle gerne give dig næsten 2 dage, var godt tilfreds med min gamle Galaxy S2.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu