|
Samsung sound bar HW-F750 ?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
manchester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:48 |
Er der nogen, der har ovenstående ?
Hvis ja, kan den anbefales ? Min tv-sofa-opstilling gør, at det er bedst med sound bar løsningen for mig. Men jeg er ikke tilfreds med min nuværende Samsung sound bar. Jeg kan se, at der er indstillingsmikrofon med til "nøjagtig" lyttepositionsindstilling. Derudover kan jeg se, at der er flere lydindstillinger end på min nuværende. Jeg har et af de første Samsung LED-tv (UE46B7050) og er også interesseret i om jeg ligesom nu kan styre volumen via TV-remoten ? Lige nu er min sound bar forbundet med optisk kabel og den anden har også optisk stik. |
|
![]() |
|
Mr-Finkel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-September-2013 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du skrive hvilken soundbar du har idag og hvad det præcist er du ikke er tilfreds med. Har selv soundbar og er både tilfreds/utilfreds.
|
|
![]() |
|
manchester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Er ikke lige i nærheden af regningen, men kan skrive det i morgen.
Men jeg har faktisk slukket subwooferen hele tiden, da det enten er for meget bas eller også gør indstillingen at man næsten ikke kan forstå, hvad de siger. Og det er ved hver indstiiling News, Cinema og Music. |
|
![]() |
|
Kan se at den bye har flere indstillinger ligesom lyden skulle nærme sig analog lyd
|
|
![]() |
|
Min gamle sound bar hedder HT-WS1R
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Du skal stoppe en klud i basreflex-porten, så kommer bassen ned på tilpas styrke i forhold til anden lyd :-)
Niels |
|
![]() |
|
Det må jeg prøve
|
|
![]() |
|
Mr-Finkel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-September-2013 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 41 |
Hej igen
Jeg har selv en soundbar "HT-BD8200" og tv fra samsung. Sundbar er jo ganske udmærket som ekstra lyd til sit tv. Jeg syntes det er ganske glimrende når jeg ser film, men ser jeg almen tv, hvor der bare snakkes, så syntes jeg at brugen af ekstern lydsystem med subwoofer giver en mumlende utydelig lyd. Jeg har derfor valg at soundbaren ikke aktiveres når jeg tænder for mit tv og ser derfor som oftest tv uden brug af denne. Jeg har i samsungs lyd-menu på tvèt valgt "tydelig stemme", dette fungere for mig ganske fint i hverdagen ved almindelig tv brug. Ser jeg en film på tv, så ændre jeg lyden i bruger opsætningen til "brugerdeffineret", hvor jeg selv har sat et lydbilled op og aktiver så soundbaren- så får jeg en lyd der i mine øre passer til film og med tydelig stemme. Afspiller jeg film fra min soundbar der har indbygget bluray, så kommer lyden selvfølgelig fra mit valg af lydopsætning i soundbaren, hvilket også fungere godt. Du har de samme indstillings muligheder på dit tv. Du kan jo prøve om noget lignende fungerer for dig.
|
|
![]() |
|
Det med kluden hjalp ikke noget for mig.
Det med at lade lyden komme ud af tv´ets højtalere (så man bla. kan vælge tydelig tale) er no go. Der lyder det helt af h... til og er ikke til at holde ud. Så hellere høre via soundbaren med subwooferen slukket. Og det er det samme jeg oplever med subwooferen tændt. Mumlende/utydelig lyd og for meget bas. Og det med manglende justering af har elektronik.guide.dk´s test da også kritiseret. |
|
![]() |
|
Lige en opdatering i denne tråd.
Jeg bestilte via telefon nævnte soundbar hos Elgiganten. Den blev leveret gratis i lørdags og jeg er faktisk godt tilfreds (så tilfreds, at jeg ikke returnerer den). Har nu hele tiden subwooferen slået til og med denne soundbar kan man justere via fjernbetjeningen om der skal være mere eller mindre bas.
Og der følger en indstillingsmikrofon med som justerer lyden godt.
Og efter at jeg havde bestilt fandt jeg soundbaren kr. 376 billigere end hos Elgiganten. Det var ingen problem, jeg fik bare pengene tilbage i henhold til deres prisgaranti. Så det var fin service. Redigeret af manchester - 30-Oktober-2013 kl. 16:06 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |