|
funktioner på ARC receiver? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 02:43 |
Hej.
Hvis jeg anskaffer en receiver med HDMI 1,4 (ARC), hvilke funktioner kan jeg forvente, der virker med tv´s fjernbetjening? tænd/sluk, skue op/ned? andet?
Receiveren jeg har kig på, er en brugt Onkyo og mit tv er et Pana (med ARC).
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ARC er noget helt andet, end det du beskriver. ARC er Audio Return Chanel. Det betyder at du kan overføre lyd fra dit TV til din forstærker på det HDMI kabel, som egentlig går fra forstærker til TV. Så slipper du for at trække et ekstra kabel.
Det du beskriver er CEC. I teorien, så skulle de funktioner du nævner virke. Men i praksis har jeg stadig til gode, at se det fungerer som det skal.
|
|
![]() |
|
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
måske jeg blander det sammen.. Men ja, mener om jeg kan styre receiver via tv´ets fjernbetjening.
Og dit svar, var hvad jeg frygtede
![]() |
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
De funktioner du nævner fungere mellem min pioneer receiver og phillips tv. Dog er det lidt forsinkelse på tænd funktionen
|
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
HDMI-CEC virker fint hos mig, dog bruger jeg receiverens remote til alt.
Panasonic TV, Onkyo receiver og Oppo blu-ray taler fint sammen (så længe man bruger de rigtige knapper selvfølgelig) og der er kun få funktioner jeg ikke kan bruge, som f.eks. undertekst-forskydning på Oppo'en. |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Et eksempel kunne være pioneer som selv skriver at det kun virker med panasonic, pioneer og sharp.
Jeg havde også et Philips tv hvor tænd og sluk virkede fint. På mit lg tv vil de kun slukke sammen, så det er lidt en jungle. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
ellers er løsningen en programbar fjernbetjening.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Min Denon forstærker og Panasonic tv kører også fint sammen via cec-hdmi.
Dog synes jeg ikke rigtigt at jeg kan få arc til at fungere optimalt. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Kan også bekræfte, at alt virker mellem Marantz og Samsung.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Samsung og Onkyo i stue og soveværelset fungerer som det skal med arc og hdmi-sec
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Ja. Der er mange oplevelser med div mærker.. Det er sgu lidt svært.. Jeg vil kun, hvis det spiller 100% og det lader det ikke helt til endnu.
Men det må prøves, når stuen skal laves i stand og omrokeres ![]() Takker for responsen
![]() |
|
Panasonic TX-P55VT50E
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |