recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal reciever

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal reciever
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:12
Hej Folkens,

jeg har pt en onkyo NR609 som jeg overordnet set er meget glad for.

Den bliver dog afsindig varm i det hifi-møbel den står i, og den er reelt set nok overkill til mit behov.

Jeg er derfor lidt ude efter anbefalinger på en reciever der kan afvikle de gængse formater men som ikke bliver helt så varm som sådan en onkyo. Møblet den står i er med frontlåge af højtalerstof.

Den behøver ikke kunne spille vildt højt, men skal understøtte ARC samt 1080p24 samt på lydsiden have 5.1.

Har set lidt på yamaha modellerne 375 og 475 men har absolut ingen erfaringer i den retning. Nogen der kan give et bud?

Budgettet er kva mit behov også i den lave ende ~2500 eller gerne under.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:19
Er det ikke billigere at flytte receiveren?

Det er de færreste komponenter der bryder sig om at blive pakket inde uden at der på en eller anden måde bliver kompenseret for det.

Kort sagt. Din "nye" receiver vil også blive varmere end normen, hvis du stopper den i et møbel.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:40
En 609 KAN ikke være overkill! Man kan aldrig få for meget power, selvom man kun spiller lavt. Overskudet i forstærkeren er med til at holde højttalerne i et stramt greb, så lyden blir renere og mere detaljeret. Så ja, flyt forstærkeren, eller find et egnet møbel.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 11:44
det er jo netop et hifi møbel og lågen er højtaler stof.

Der bliver ikke tale om at flytte den.

Jeg har hørt flere herinde nævne at onkyos bliver ganske varme og derfor mit indlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 11:48
Det bedste og billigste du kan gøre er at sætte en blæser op inde i dit møbel og sørge for masser af luft.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:42
Argh nok ikke ligefrem det bedste. Jeg ville nappe en Pioneer klasse D receiver som denne:
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

Bliver knap håndlun ovenpå, bruger ca 1/3 del strøm, lyder meget bedre end din 609, og har nok omkring den dobbelte udgangseffekt med træk på 5 kanaler og derover.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:51
eh.. og koster mindst det dobbelte af hvad jeg har angivet som mit budget..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:06
Bliver ca 4700,- med fragt, så under det dobbelte sf dit budget. Det er ikke så slemt :-) Så vent da en 14 dage, eller tage et flobbyflex lån :-D
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:09
ellers tak, det bliver ikke relevant. Tak for indlæget men det er ganske enkelt ikke interessant ifht mit oplæg.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:15
Så du ha fat i værktøjet og installere aktiv køling..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:30
har godtnok et par noctua 80mm jeg kan bruge. Kan da godt være det bliver løsningen selvom jeg er ked af at skulle bore i mit fine egetræs møbel..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:52
Det ser ikke det store billede. Det lavere strømforbrug dækker dit overtræk på 2200,- i løbet af en 4-5 år :-D
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu