recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bip lyd på pioneer receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bip lyd på pioneer receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bip lyd på pioneer receiver
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 19:57
Jeg har netop købt min første receiver. Når jeg skifter tvkanal og det er kanaler der sender i forskellige formater kommer der en ret høj og ubehagelig bip lyd. Den opstår også indimellem når jeg slukker tv'et og receiveren skal lukke ned. Det virker som om det er en eller anden funktion i receiveren men hverken manual eller google giver mig brugbare svar. Er der et bud på hvad det er og hvordan jeg slår det fra ?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 07:54
Skriv evt. et model nummer. Da jeg havde min Pioneer LX-83 forstærker, så var der ingen "lyd" mellem skift af indgang. Det var netop noget jeg var opmærksom på, da min gamle forstærker kom med et klik (relæ lyd) mellem skift af indgang, samt det tog et lille øjeblik før lyden var med. Pioneeren skiftede næsten med det samme i en glidende årgang.

Jeg skulle dog bruge en bil, så den røg hurtig til salg her på recordere igen, for et par år siden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 15:41
Det er en vsx-528, så ikke en dyr model. Jeg kan godt høre relæet og der er også lidt ventetid, hvilket er ok. Det er hyletonen i højtalerens derimod ikke :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 21:46
Jeg tror jeg har løst det. Det var ikke receiveren men mit tv der sendte det høje bip signal. Det er forsvundet efter jeg på tv'et s indstillinger rodede lidt med lydindstillingerne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu