recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun
    Sendt: 06-Januar-2013 kl. 10:41
Med alle de problemer, jeg efterhånden har oplevet med WMC7, HDHomeRun og NRossen, er jeg begyndt at skæve til alternative løsninger og har fået øjnene op for følgende løsning:

Synology NAS med DVBLink TVServer plug-in. Tuners kan stadig være HDHomeRun. Det skulle give mulighed for bl.a. live TV afspilning på min iPad etc.

Men... Al erfaring har jo tidligere vist, at der kan være diverse bøvl, man skal overvinde, når man sætter sig for at lave sit eget PVR system...

Er der nogen, der har gjort sig erfaringer med kombinationen af Synology NAS + DVBLink TVServer + HDHomeRun?

F.eks. HD afspilning trådløst på f.eks. iPad, 4 samtidige aktive optagelser samtidig med 1 afspilning af eksisterende optagelse, etc...

Ydermere var HDHomeRun indtil for nyligt listet som kompatibel på DVBLogic's hjemmeside, men det link er dødt nu... Og de bliver heller ikke listet hos Synology...?

Relevante links:
Synology Video Station
Synology DVBLink TVServer plugin. Klik på 'Others' for at finde den. Dog meget sparsomt dokumenteret...
DVBLogic TVSource produktside
DVBLogic opsætning



Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 10:44
HDHomeRun er vist her på DVBLogic's device opsætning
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 16:23
Jeg har installeret dvblink trial på min synology nas, med 1 hdhomerun dual tuner boks og fundet alle kanaler jeg skal bruge.
 
Afventer bare Frodo (xbmc v12) går i final rls før jeg kobler den sammen med den. Bemærk venligst at hvis du har dvblink server kørende på din nas box kan den ikke transcode signalet til afspilning på mobile units!!! dvs ingen mobil/tablet live tv så vidt jeg lige kan se!
 
Men du kan koble den på xbmc med live tv og epg.


Redigeret af Bygone - 06-Januar-2013 kl. 16:25
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 16:42
Tester i øjeblikket DVBLink på min Synology NAS med en HDHomerun som tuner og XBMC frodo. Kører ganske udmærket. Dog har jeg problemer med at det hakker når jeg f.eks. ser fodbold. Min HTPC er indstillet til 50 Hz, det hakker ikke med Windows Media Center, så ved ikke lige hvad der er med XBMC som gør udfaldet. Men som Bygone også nævnte kan den ikke transcode, så tror også det er ensbetydende med ingen mobil/tablet tv.
Trådløs fra en computer, har jeg ikke kunne få til at fungere uden at det pixelrerer hele tiden.
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:44
Hej
Overvejer samme løsning med dvblink og en hdhomerun (har en synology nas)
Har dog lige et par spørgsmål vedr dette som jeg håber i vil svarer på.

* er det nemt at få til at fungere (opsætning af hdhomerun, dvblink)
*kan man bruge sin smartphone til at sætte optagelser?

Thrane
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Thrane74 Thrane74 skrev:

Hej
Overvejer samme løsning med dvblink og en hdhomerun (har en synology nas)
Har dog lige et par spørgsmål vedr dette som jeg håber i vil svarer på.

* er det nemt at få til at fungere (opsætning af hdhomerun, dvblink)
*kan man bruge sin smartphone til at sætte optagelser?

Thrane
 
Jeg har min android og min windows phone 7.5 koblet på den pt. På begge kan du sæt recordings, jeg er dog ikke imponeret over clienten til windows phone endnu, men håber den bliver bedre.


Redigeret af Bygone - 06-Januar-2013 kl. 19:28
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Thrane74 Thrane74 skrev:

Hej
Overvejer samme løsning med dvblink og en hdhomerun (har en synology nas)
Har dog lige et par spørgsmål vedr dette som jeg håber i vil svarer på.

* er det nemt at få til at fungere (opsætning af hdhomerun, dvblink)
*kan man bruge sin smartphone til at sætte optagelser?

Thrane
 
Angående opsætning af kanaler, hvis du kender til hvordan du sætter fil op med hvilke kanaler du har på hvilke frekvenser så tager det 5 min som her :) ellers kan det godt tage lidt tid.
 
Min udbyder Stofa (AFIK - Kolding) var ikke på listen så jeg lavede filen til det, og derefter var det bare og scanne og så klip de kanaler ud jeg ikke skulle bruge.
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 19:32
Har overhovedet ikke styr på hvordan man gør det. Men ofre gene et par timer på det sålænge at man kan få det til at virke og man kan styre det via android el iphone

Men tak for svarene. Umiddelbart virker det som en god løsning når man har en analog recorder som man har været træt af i mange år.

Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 21:16
TVHeadend fungerer fint med Synology og med XBMC. Der skal installeres en eksta HDHomerun pakke og så understøtter TVHeadend ikke timeshift men det skulle være på vej.

Dog stopper min hdhomerun pakke en gang imellem og skal startes manuelt.
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 23:01
Her er lige et link til dvblogics klienter.
 
 
der findes 3. parts klienter som kan stream til android selvom du kør dvblink server delen på synology nas.
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 20:11
Tak for svarene - jeg har nu valgt at købe en hdhomerun og sætter den til min nas så må vi se om det lykkedes med at få det til at virke
Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 21:29
Det ser jo nogenlunde godt ud altsammen. Jeg er dog lidt betænkelig ved "Dog stopper min hdhomerun pakke en gang imellem og skal startes manuelt" og at man manuelt skal klippe/klistre i filer for at tune de rigtige kanaler ind. Det lyder ikke som en helt stabil løsning alt i alt? Og lidt noget skidt, at man skal skifte mellem iOS apps (hvad betyder "transcode"?) for at få det fulde udbytte. Men trods alt nok noget, man kan leve med. Fungerer det at se en live/optaget HD udsendelse på iOS?

Fungerer det hele uden at man skal rode med det fra tid til anden?

Er der nogen, der har et billede af, om man kan lave 4 samtidige HDHR optagelser samtidigt med at man afspiller en optaget udsendelse? Det kan jeg nemlig med WMC7, og det er et 100% krav fra min side.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu