recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projekterlærred hængende ud fra væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projekterlærred hængende ud fra væg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heman.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projekterlærred hængende ud fra væg
    Sendt: 03-November-2013 kl. 23:57
Hej,

Jeg er flyttet i hus og vil nu gerne have mit lærred til at hænge på væggen, så det kan køre ned foran tv'et. TV'et hænger på væggen og fylder cirka seks centimeter ud i rummet. Derfor skal mit lærred køre ned cirka otte centimeter ud i rummet og har derfor brug for at råd til hvordan man bedst kan gøre det. Der er tale om følgende lærred: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor-og-projektorlarred/MOUNTCS90E/motoriseret-90-projektorlarred, som er lavet til både at hænge direkte på væggen eller i loftet. Der derfor en slags hængsel i begge ender hvor der kan sættes skruer i gennem i såvel den øvre del og den ind mod væggen; den del med rød farve:

Spørgsmålet er bare lige, hvordan jeg får den de der 8-9 cm. ud fra væggen?

Væggen er beton, så skulle kunne klare en del.

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.

Hilsen Henrik
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 00:27
Find et stykke træ i en passende størrelse og mal den feks hvid?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 08:43
Jeg lavede selv mit beslag (dvs fik en smed til det). Jeg malede beslaget mørkegråt.

Der kan dog købes beslag også, det første google opslag jeg fandt:

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 10:37
Hvad med at hænge det i loftet?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 19:31
Tak for feedback.

Der hænger et møbel over lærredet, som jeg ikke kan hænge lærredet i.

Det ophæng du linker til skal vel sidde under lærredet? Det kan ikke lade sig gøre, med det beselag der sidder på lærredet.

Jeg har forsøgt at søge på lærred ophæng, men jeg synes primært jeg finder projekter ophæng i stedet.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 10:32
Hej

Husk at når du sætter lærredet op er det supervigtigt at det hænger helt plant, dvs du må på ingen må skævvride kassetten. 

Da jeg hængte mit eget lærred op i loftet fik jeg sat krogene op således at der skete en minimal skævvridning (som jeg ikke umiddelbart kunne se) af selve kassetten og det medførte buler i lærredet. når det var rullet ned.

Blot til info.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 18:41
Du kan evetuelt bruge disse hyldeknægte, dem har jeg selv anvendt, du kan skære dem i længde, ende proppen kan tages ud og sættes på igen efter skæring...

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/hyldebaerereogknaegte/hyldeknaegte/hyldeknaegthvid_5953/
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 20:37
Jeg fandt en anden løsning, hvor jeg laver en kasse til den og kassen kommer til at hænge i et par hylleknægte, og så hænger lærredet i den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu