|
MacBook Pro? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 23:44 |
Jeg ledte tidligere efter svaret på om jeg skulle have en Air eller en MacBook Pro. Svaret er nu at det ikke skal være en Air, så jeg var inde og kigge lidt på de nye Pro. Jeg kan se de blev opdateret for nyligt. Den mindste 13" til 10.099 kr. med den Haswell CPU, er det korrekt?
Men kan det passe at der ikke kan fås MacBook Pro uden Retina skærm nu? Synes det er lidt drastisk at skulle smide mellem 10.099 kr. til 11.599 kr. alt efter hvilken jeg vælger. Men det ser ikke ud til at der er nye Pro uden Retina? |
|
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I følge Apples egen hjemmeside har de stadig en MacBook Pro uden retina, dog ved jeg ikke om den er blevet opdateret med haswell cpu
|
|
![]() |
|
Hede ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Jo der er stadig en uden retina skærm: http://store.apple.com/dk/buy-mac/macbook-pro
Det ser bare ikke ud til at være en Haswell så det kan ikke betale sig at spare de 700,- og så får man jo også retina.
|
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Ja jeg så godt at der stadig var en uden Retina, men ja som sagt så er det med ældre model af CPU og er designet ikke også den lidt tykke med cd drev?
Det fede ved den nye Pro er at den ikke vejer ret meget og har Haswell. Ah så må jeg sgu smadre sparegrisen og købe den nye Pro! |
|
|
|
![]() |
|
Er det korrekt opfattet at de nye MBP kommer kun med Retina, og er lettere og tyndere og har derfor ikke CD drev?
Som sagt ville det være dumt ikke at tage den nye Pro med Haswell CPU, og Air er udelukket hvis/når den nye Pro er gjort lettere. Jeg har overvejet at tage den til 10.099 og smide 4 GB ekstra ram i. Så må jeg "nøjes" med de 128 GB harddisk. Ville det være dumt, eller er der meget mere forskel på den til 11.599? Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside, er forskellen blot en større harddisk og flere ram, og CPU er præcis den samme? Gfx kortet er også den samme, men den store 15" har GeForce GT 750, men der skal jeg ikke op i pris. Den 13" uden GT 750 kan vel også stadig trække et par spil alligevel? Redigeret af ladiesman217 - 31-Oktober-2013 kl. 08:02 |
|
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hvad forventer du at din kommende mac skal kunne?
Hvilke spil vil du gerne spille? :) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Altså jeg havde egentlig bare regnet med jeg skulle have en Air, men efter den nye MBP er gjort lettere og med Retina, så hopper jeg på den, for det mere arbejdskraft også. Af spil havde jeg tænkt mig lidt World of Warcraft fx. :) tror du ikke den kan klare det?
Men til de lange spil aftener med drengene der har jeg en stationær pc. |
|
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jo jo - en air kan også sagtens spille wow... Intel 5000 grafikkortet i den mener jeg svarer til nvidia 8800gt - har jeg læst et sted... Så de ikke sådan at kimse af... Specielt hvis der er godt med ram også. Så kører det ;)...
|
|
|
|
![]() |
|
Dvs. hvis jeg køber den MacBook Pro med 128 GB SSD og opgradere til 8 GB RAM i stedet for 4 GB, så er jeg godt kørende med hht. WoW også? Fedt!
Og så må det jo se bedre ud på en Retina skærm når man bruger sådan en computer ;) |
|
|
|
![]() |
|
Ja men husk Retina opløsning kræver meget meget mere af din maskine... Og er det ikke iris grafik der sidder i de nye? Ved ikke hvor godt det er, men prøv og Google det...
|
|
|
|
![]() |
|
Jep, men nu er maskinen jo lavet med Retina, så det kan jeg ikke gøre så meget ved. Men jeg tror nu heller ikke WoW kører i samme Retina opløsning, så det bliver nok ikke noget problem :)
|
|
|
|
![]() |
|
http://www.macrumors.com/2013/10/25/intels-iris-graphics-boost-13-inch-retina-macbook-pro-gpu-performance-by-50-or-more/
Læs lidt der... Er det en 15" du går efter i retina? Den høje opløsning vil nok tage hårdt på grafikken... Men omvendt er wow jo ikke særlig krævende... |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |