recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må jeg slette rundll32.exe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må jeg slette rundll32.exe?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Må jeg slette rundll32.exe?
    Sendt: 10-November-2013 kl. 11:55
Jeg får en fejlmeddelelse om rundll32.exe
Jeg har prøvet med flere vejledninger på nettet, men uden held
Det ville da være nemt, hvis jeg bare kunne slette filen, men det må jeg vist ikke?
Jeg har Win 7 64-bit
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 12:27
"This program is part of Windows, and is used to run program code in DLL files as if they were within the actual program. However, many viruses also use this name or similar ones. This file is also commonly used by spyware to launch its own malicious code."

Prøv at åbne joblisten, find rundll32.exe, højreklik på den og vælg "åbn filplacering". Hvis den ligger i noget i stil med C:\Windows\System32, er det nok ikke en god idé at slette den.  
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det ville da være nemt, hvis jeg bare kunne slette filen, men det må jeg vist ikke?
Jeg har Win 7 64-bit

Hvilken fejlmeddelelse?

rundll.32exe bruges af windows. At slette den, (hvis du fik lov) ville resultere i en masse der ikke ville virke mere. 

Hvad laver du præcist, når du får fejlmeddelelsen?

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 13:21
Vises, når jeg slukker computeren (Start-menu - Luk computeren)
Der står, at der er en programfejl, der forhindrer at Windows lukkes
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 13:23
Gedan din computer til et tidspunkt inden fejlen begyndte at komme og overvej hvad du har installeret der giver fejlen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:20
Eller prøv at køre en sfc /scannow
Den har jeg haft succes med at bruge til en del problemer

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 07:46
Jeg har nu prøvet med sfc /scannow, og den siger at der ikke er virus
Alt andet har givet samme resultat Confused
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:52

Jeg har Win 7 64-bit

Hej.

Nej, at slette den er ikke en god ide.

Har du prøvet at kopiere en ny over fra en anden Win 7 64-bit?

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 10:18

Alt andet har givet samme resultat 

Har du prøvet at gendanne den til et tidligere tidspunkt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 10:38
Rundll32 er en vigtig del af windows som beskrevet tidligere, den må ikke slettes.

Hvis du kun oplever det ved nedlukning kunne noget tyde på at du har noget andet software der hænger, prøv som beskrevet tidligere at gendanne til et punkt fra før fejlen opstod, overvej om der kan være gået ged i en update, eller om du har installeret noget der kunne have rodet med systemfiler, her tænker jeg specifikt på evt. drivers muligvis uoriginale til ikke normalt supporteret hardware.

En sidste udvej kunne være at starte pcen i repair mode og se om windows selv er i stand til at fixe problemet.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 18:25
Fandt dette her :
here are 2 solutions:
A: go to C:\Windows\winsxs

search for rundll32.exe

if found copy it to C:\Windows\system32 as rundll32.exe

if not found follow plan B

B: open system restore

restore your pc to the first point you find

once the system is restored go to C:\Windows\system32 and copy rundll32.exe to another drive or device

then undo the restore operation

then after the restore is done copy the copied rundll32.exe to C:\Windows\system32 as rundll32.exe

Redigeret af Theilo - 12-November-2013 kl. 18:26
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 13:44
Tak for forslag
I går prøvede jeg med en systemgendannelse efter at have fulgt diverse vejledninger til fejlfinding, men intet har løst problemet
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu