|
Tilslutte analog forstærker til digital TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hype ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2013 kl. 17:05 |
Jeg står med et problem jeg ikke lige kan finde løsningen på.
Jeg skal tilslutte en Denon RCD-M38 forstærker til et nyt LG 47LA667V TV. Problemet er at forstærkeren kun har analog indgang, som vist på billedet her: ![]() TV'et har så vidt jeg kan se kun optisk udgang. Hvordan får jeg dette setup til at spille sammen? Link til TV'et: http://www.lg.com/dk/tv/lg-47LA667V
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ganske enkelt, denne bruges. http://www.av-connection.dk/?PGr=3525&ML=933
Lidt forsinkelse i lyd må påregnes.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du kan også prøve med en scart til phono converter og tage analog ud af Tv'et på den måde = billigste løsning
|
|
![]() |
|
Hype ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Radiomanden: Er det en betydelig forsinkelse med DAC'en, som man vil blive irriteret over?Kampus: Vil lydkvaliteten blive påvirket af denne løsning? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej ikke væsentligt. Og ingen lydforsinkelse i det analoge domæne.
Det er dog en betingelse at TV har lyd ud via scart. Men billigt at pøve med en adapter til 25-50kr |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Vil klart anbefale Kampus løsning.
Lyden er mindst lige så god som på den lille konverter. Sandsynligvis bedre.
Og du kan ikke leve med at lyden på dit TV konstant er usynkron.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Ikke sikkert der kommer en lydforsinkelse. Bare en risiko der er... og der kommer ikke nødvendigvis lyd ud af scart på dit tv. Det forsvandt feks. på Samsung for 2-3 år siden...
Ps. Overskriften burde nok hedde: "Tilslutte tv til analog forstærker" ;-) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er nok rigtigt, kan dog ikke afprøve det, da jeg ikke har monteret de tilslutninger. Converteren er den bedste måde, den virker.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19679 |
Er der en hovedtelefonudgang?
Klaus |
|
![]() |
|
Tilsyneladende ikke. Det står ikke omtalt.
|
|
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
![]() |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Kan man ikke koble den ind af "Portable In"/ USB?
Redigeret af Denraretiger - 11-November-2013 kl. 21:06 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |