|
Må jeg slette rundll32.exe? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2013 kl. 11:55 |
Jeg får en fejlmeddelelse om rundll32.exe
Jeg har prøvet med flere vejledninger på nettet, men uden held Det ville da være nemt, hvis jeg bare kunne slette filen, men det må jeg vist ikke? Jeg har Win 7 64-bit
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Lasse5068 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2013 Sted: Næstved Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"This program is part of Windows, and is used to run program code in DLL files as if they were within the actual program. However, many viruses also use this name or similar ones. This file is also commonly used by spyware to launch its own malicious code."
Prøv at åbne joblisten, find rundll32.exe, højreklik på den og vælg "åbn filplacering". Hvis den ligger i noget i stil med C:\Windows\System32, er det nok ikke en god idé at slette den.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvilken fejlmeddelelse? rundll.32exe bruges af windows. At slette den, (hvis du fik lov) ville resultere i en masse der ikke ville virke mere. Hvad laver du præcist, når du får fejlmeddelelsen? |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
Vises, når jeg slukker computeren (Start-menu - Luk computeren)
Der står, at der er en programfejl, der forhindrer at Windows lukkes
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Gedan din computer til et tidspunkt inden fejlen begyndte at komme og overvej hvad du har installeret der giver fejlen.
Klaus |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Eller prøv at køre en sfc /scannow
Den har jeg haft succes med at bruge til en del problemer
En guide her : http://support.microsoft.com/kb/929833/da
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Jeg har nu prøvet med sfc /scannow, og den siger at der ikke er virus
Alt andet har givet samme resultat
![]() |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4846 |
Hej. Nej, at slette den er ikke en god ide. Har du prøvet at kopiere en ny over fra en anden Win 7 64-bit? Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Har du prøvet at gendanne den til et tidligere tidspunkt? Klaus |
|
![]() |
|
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Rundll32 er en vigtig del af windows som beskrevet tidligere, den må ikke slettes.
Hvis du kun oplever det ved nedlukning kunne noget tyde på at du har noget andet software der hænger, prøv som beskrevet tidligere at gendanne til et punkt fra før fejlen opstod, overvej om der kan være gået ged i en update, eller om du har installeret noget der kunne have rodet med systemfiler, her tænker jeg specifikt på evt. drivers muligvis uoriginale til ikke normalt supporteret hardware. En sidste udvej kunne være at starte pcen i repair mode og se om windows selv er i stand til at fixe problemet.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Fandt dette her :
here are 2 solutions:
A: go to C:\Windows\winsxs
search for rundll32.exe if found copy it to C:\Windows\system32 as rundll32.exe if not found follow plan B B: open system restore restore your pc to the first point you find once the system is restored go to C:\Windows\system32 and copy rundll32.exe to another drive or device then undo the restore operation then after the restore is done copy the copied rundll32.exe to C:\Windows\system32 as rundll32.exe Eller denne her http://www.windowsanswers.net/articles/fix-rundll-manual Redigeret af Theilo - 12-November-2013 kl. 18:26 |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Tak for forslag
I går prøvede jeg med en systemgendannelse efter at have fulgt diverse vejledninger til fejlfinding, men intet har løst problemet
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |