|
Første synology - DS409+ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
AndersDGP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 386 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2013 kl. 17:35 |
Hej!
Jeg bruger nu min stationær som server. Men har overvejet en NAS, da alle jo kun snakker godt om sådan en løsning. Har fundet en brugt DS409+ med 3 1tb diske. Skal betale 2800 kr for det. Hvordan lyder det? Tak |
|
![]() |
|
AndersDGP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 386 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og vil også gerne høre om jeg har forstået opsætningen helt korrekt.
Synology skal primært bruges til at streame til tv'et. Nu bruger jeg plex media server. Er kunde hos yousee, så har deres CG3000 router. Har en stationær samt et samsung smart tv. Kabel fra router til NAS Kabel fra router til stationær Kabel fra router til tv? Tak
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Om prisen er for høj tør jeg ikke sige. Du skal dog være opmærksom på at det er ved at være en lidt gammel model, så du kan måske om 1-2 år risikere at den ikke længere kan opdateres når Synology kommer med nye versioner af deres styresystem. Alt efter modellen af diske og hvor mange driftstimer de har haft så kan det måske også være et spørgsmål om hvor lang tid endnu du kan regne med at de har af levetid.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Og af samme grund er en Server at foretrække. Kan altid opgraderes, er nem at konfigurere og er langt mere fleksibel. Kan så diskuteres hvilket OS man skal benytte. Jeg selv foretrækker Win. Det har kørt i årevis uden større problemer. Min server kører 24/7 med 5 stk. 3 tb diske, og alt fungerer problemløst |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg vil mene prisen er alt for høj. Mener jeg gave 3500,- for min 409+ for 2 år siden inkl. 4 1,5TB
Der kommer IKKE flere opdateringer til xx9 modellerne. Er du sikker på at PLEX kan køre på en 409+ - jeg mener at den har en lidt speciel processor ift. deres andre modeller - og derfor er den ikke understøttet (eller har du en anden maskine som køre PLEX ?)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Det har du selvfølgelig ret i. Jeg har pms på min stationær nu, men troede da NAS kunne køre det i stedet
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nu er en NAS jo ikke bare en NAS. Der findes et hav af forskellige processorer. PLEX er oprindeligt lavet til at køre på intel platform og det er det kun de nyere topmodeller der kører. Der er så lavet versioner af PLEX som kan kører på et meget smalt udvalg af ARM processorer. Men som sagt så er den processor der sidder i 409+ lidt speciel. Den bruges ikke af andre modeller, så jeg tvivler på at der kommer en PLEX til den.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Er der noget andet i kan anbefale så?
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Jeg går selv og holder øje med den nye DS214 Play som, ifølge Synology, kan afkode 1080p "on-the-fly".
Det er en 2-bay NAS til 2600kr.
|
|
![]() |
|
Prøv at se den her 411 med 4x1TB til 3500,- den skulle kunne køre PLEX. Og du har en NAS der er 2 år nyere : http://www.dba.dk/synology-ds-411-4000-gb/id-1003619253/
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Den ds214 play ser nu fin ud. Men synes det er svært hvad jeg skal vælge.
|
|
![]() |
|
Hvor meget plads skal du bruge. I dag understøtter de fleste nye NAS HDD på over 3TB. Så hvis du køber en ny 2xx model har du 6TB
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |