|
Mangler lyd på htpc setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2013 kl. 13:34 |
Hjææææælp.....
Jeg har et stort problem, jeg mangler lyd på mit setup. Eller det vil sige, at lyden forsvinder på vilkårligt tidspunkt, for så at vende tilbage efter flere restart af htpc og reciever. Jeg kører pt. på "emergency protocol" = lyd via hdmi til tv'et. Setup er: HTPC: OS: WIN 7 Ultimate 64 bit, Player: Media Portal 1.3.0.0 med MP Tv Server og div plugins. Reciever: Sony STR-DE 50ES, forbundet med digital Toslink fra et Trust SC 5250 lydkort. Problemet har stået på i et stykke tid, men er blevet værre, og har nu ændret config til at få lyd over tv'et indtil problemet er løst.. Jeg kan se på recieveren, at der kommer signal, og når jeg afspiller noget med Dolby Digital så lyser alle de fine lamper i recieveren. Jeg tror derfor at problemet ikke ligger på HTPC'en med derimod i recieveren. Input modtages med kyshånd :-) |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tror måske det ligger i dit lydkort? - Trust er ikke ligefrem kendt for superstabilitet og lang holdbarhed i deres produkter.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Tak, vil prøve det onboard lydkort, der har digital coaxial udgang
|
|
|
![]() |
|
Dette er nu prøvet og samme resultat. Tror sq at recieveren er død
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |