recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 5.1 til TV i stue. Bose?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 5.1 til TV i stue. Bose?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 5.1 til TV i stue. Bose?
    Sendt: 17-November-2013 kl. 21:55
Hej

Jeg er på jagt efter forslag til 5.1 lyd til tv i stuen.
Jeg har altid været meget fascineret af Bose's små enheder og deres lyd i Elgiganten m.v.

Måske skal jeg blot vælge Bose.
Jeg vil gerne lave en god handel på et brugt sæt, hvilket efterlader mig ved T10, T20, V25 og V35.
Hvilket bør jeg vælge for mest-for-pengene?

Noget jeg bør være opmærksom på? Jeg har læst herinde, at man skal hav Jewel Cubes. Hvad er det? Hvordan sikrer man sig at sit kommende T20 / V35 har dette?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 06:21
Der findes masser af små højttalere som laver bedre lyd end Bose.

Før du køber bør du lytte til nogle flere systemer.

Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 08:08
Jeg er ikke den store lydnørd, men kan godt lide den sprøde lyd fra BOSE.

Det ville være super, hvis brugere herinde, kunne guide mig til lignende lydsæt af andet mærke, som har samme kvalitet.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 08:28
Sprød lyd?
Ja, hvis præferencerne er så små højttalere som muligt, så er Bose et af de mindre uheldige valg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 08:30
Kan I uddybe? Jeg søger lidt erfaringer fra jer kloge mennesker, da jeg ikke selv er så klog på dette område. 

Endelig kom med: "Køb da hellere XXX end Bose" eller "Bose er det bedste".

Hvad er alternativerne til en de små (hvide) klodser fra Bose?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 08:49
Skal det være små hvide klodser?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 08:54
Det skal være så diskret som muligt. Her tænker jeg de små hvide klodser monteret lige under loftet.
Stuen er nyrenoveret, så det er for sent at trække skjulte kabler til væg hængte højttalere.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Ole_Bole Ole_Bole skrev:

Det skal være så diskret som muligt. Her tænker jeg de små hvide klodser monteret lige under loftet.
Stuen er nyrenoveret, så det er for sent at trække skjulte kabler til væg hængte højttalere.


Bose højttalere skal vel også bruge kabler ?
Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_Bole Ole_Bole skrev:

Det skal være så diskret som muligt. Her tænker jeg de små hvide klodser monteret lige under loftet.
Stuen er nyrenoveret, så det er for sent at trække skjulte kabler til væg hængte højttalere.


Bose højttalere skal vel også bruge kabler ?

Sandt, men et lille hul i loftet til kabler. Så kan kablerne føres over loftet (parcelhus).
Hvordan de så lige kommer ned til receiveren har jeg ikke regnet ud endnu. Måske via hulmuren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 09:48
Alternativet må være loftmonterede højttalere. Altså højttalere monteret plant i loftet
Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Alternativet må være loftmonterede højttalere. Altså højttalere monteret plant i loftet

Nogen anbefalinger?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Ole_Bole Ole_Bole skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Alternativet må være loftmonterede højttalere. Altså højttalere monteret plant i loftet


Nogen anbefalinger?

Der må trækkes på erfaringer fra dem der har anskaffet lofthøjttalere. Jeg har ingen erfaring
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu