|
HDMI ARC? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2013 kl. 09:41 |
Hej,
Jeg har i øjeblikket alle mine enheder (PS3, BD afspiller, DVD, Medie streamer, etc..) forbundet med HDMI kabler til mine surround receiver, og har så ét HDMI kabel op til mit TV. Altså en helt tradiotinel opstilling. Nu har jeg så fået et nyt TV som har 3D og vil gerne have lidt glæde af det (3D spil fra PS3 og lidt 3D film fra medie streamer). Problemet er at min receiver ikke understøtter 3D (HDMI 1.4). Jeg kan så selvfølgelig forbinde min PS3/streamer direkte til mit TV, men så går jeg glip af HD Surroundlyden. Mit nye TV har så ARC på en af HDMI indgangene. Jeg ved godt hvordan ARC normalt fungerer/skal bruges, men tænkte om det ville være muligt at forbinde alle mine enheder til mit TV via HDMI og så forbinde HDMI ARC fra TV til receiver for på den måde at få både 3D mulighed på TV'et og HD surroundlyd til receiveren? Hvis det er muligt: 1. Er HDMI->HDMI ARC på TV'et passthrough så lyden ikke bliver forringet? 2. Vil man miste lyden i TV højttalerne (vil lyden altid blive sendt via ARC)? Ved godt jeg vil bruge det på en måde det ikke er beregnet til, men det kunne være fedt hvis man på den måde kunne få 3D uden at skulle investere i en ny receiver ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For at kunne få DTS HD MA, (kræver HDMI) eller Surround i det hele taget, så SKAL dine enheder tilsluttes til Reciver. Lyd fra externe enheder via TV vil kun være Stereo.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
Det er da en sandhed med modifikationer - mit LG TV sender AC-3 lyd ud via den optiske udgang, men det er rigtigt at der ikke udsendes HD-formater. |
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En del TVer kan ikke håndtere Multikanal ud til en SR når det er fra externe enheder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Så længe det er AC3 eller Dolby Digital ind til tv'et fra en ekstern enhed så kan de fleste videre føre dette til en receiver men ikke DTS eller HD lyd formater. Så ny receiver er den eneste løsning ved mindre du skifter afspiller til en med 2 HDMI udgange.
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
OK, så det i siger er at det vil virke, men kun med DD/DTS 5.1 og ikke med HD lyd.
Lige for at være sikker... er det noget i har prøvet, eller er det viden i har læst jer til (i så fald vil jeg være glad for nogle links)? Tak for hjælpen
![]() |
|
![]() |
|
Det er ukke første gang dette emmne er oppe på forummet, flere spørger hvorfor der kun kommer 2.0 lyd når det er gennem TVet. |
|
|
|
![]() |
|
Ja, men er det ikke ved SPDIF? Der ved jeg godt det kun er 2.0, men her snakker vi om HDMI ARC. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |