|
Kabel-tv fra Sundbynet er det godt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Markedsanalytikeren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2013 kl. 15:43 |
|
Hej
Jeg håber en kan hjælpe mig. Jeg bor i boligforening på Amager og vi overvejer at skifte fra YouSee til Sundbynet.
Sundbynets tv-priser er meget attraktive, men når jeg ser Sundbynets tv-pakke-oversigt, så kan jeg se at mange af kanalerne deler kanal-pladser. Eksempelvis TV2 News og TV2 Zulu (kanalplads 45). Vil det så sige, at jeg kun kan se TV2 Zulu halvdelen af døgnet?
På kanalplads 4 kan jeg se, at hele 4 kanaler deler kanalplads:
Godt nok er YouSee dyrere, men hvis jeg ikke kan se mine kanaler 24/7, så er jeg kommet lidt i tvivl omkring Sundbynet.
Jeg vil også gerne vide, hvordan hastigheden er på deres bredbåndsforbindelse (1000/1000 Mbit/s)
Jeg håber nogle her inde kan svare på mine sprøgsmål. På forhånd tak :)
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
TV2 News og TV2 Zulu sendes digitalt således de ligger I den same MUX. Sammenlignet med for eks. digital kanal 44 og 48. Og jeg kan se at Sundbynet skriver der sendes med DVB-T. Det mest almindelige er anvende DVB-C I kabler, men vel ikke noget helt nødvendigt lovkrav, således at signalet for nu er I DVB-T.
|
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
DVB-T er mindre egnet til brug i kabler, og det er egentlig heller ikke meningen, dertil bruges som der også skrives DVB-C, som også tilbyder større Båndbredde = bedre kvalitet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
|
Det er deres ip-access der er på 1 Gb/s og ikke den forbindelse du får... Citat: Du får 100/100Mbit internet forbindelse for kun 100 kr. om måneden, det er både 100Mbit i download og 100mbit i upload Sprød pris, hvis de rent faktisk kan levere performance og stabilitet.
Redigeret af Plex - 20-November-2013 kl. 18:27 |
||
![]() |
||
Markedsanalytikeren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Status: Offline Point: 6 |
|
Tak for svaret, men jeg er ikke så teknisk kyndig. Nu hvor kanalerne distribueres via DVB-T vil det så sige, at de ikke deler kanalplads? Eller er det ikke tilfældet, så jeg dermed kun kan se TV2 News den ene halvdel af døgnet, mens TV2 Zulu sendes i den anden halvdel?
Beklager hvis spørgsmålet er en smule dumt
![]() |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Det er ikke en "kanalplads" med en frekvens, og der kan ligge flere programmer på samme frekvens - det kaldes en MUX (Multiplex) Dit TV vil selv finde ud af at lagre hvert program på sin egen plads når du kører DVB-C/T. Mon ikke kanalerne sendes ud til jer som DVB-C, men modtages som DVB-T?
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
https://www.google.dk/?gws_rd=cr&ei=a3OPUsK5HsGh4gT89IC4Dw#q=terrestrisk+navigation
Alle slags signaler kan sendes igennem kablerne. DVB-C har godtnok altid været kabelsendt (C-cable), D for Digital DVB-T er fra ordet Terrestrisk, som betyder noget hen-over-jorden, eller generelt noget med "Jordsigt", sendemaster, huse, høje siloer og idag høje bygninger læs skyskrabere. Selvom Tv signaler plejer at nå lidt længere. Redigeret af skyking - 22-November-2013 kl. 16:11 |
||
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
DVB-T er som du skriver terrestrisk (jordbaseret deraf Terra) - men det sendes ikke via kabler, når du omsætter DVB-T til at blive transmitteret via kabler, så går det over og bliver DVB-C, deraf Cable... Men det er også uden betydning for spørgeren...
Redigeret af zulfo - 22-November-2013 kl. 16:26 |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
|
Hvis det sidste er korrekt, hvorfor står der da det der står??
http://www.sundbynet.dk/PDF/Pakke%20Oversigt%20Oktober%202013.pdf Nederst på side 2 at der skal søges på "LUFT", eller er det også bare en form for gas! Vil det sige at sundbynet også skriver med fordækte kort? Jeg har læst at man gerne må fordele DVB-T signalerne direkte i antenne-net! Redigeret af skyking - 22-November-2013 kl. 16:38 |
||
|
||
![]() |
||
|
Det kan jeg ikke rigtig svare på, altså hvordan Sundbynet gør.
|
||
Lars B
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er ikke som sådan forkert at bruge DVB-T i kabelanlæg, det bruges af nogle udbydee, men det har sine begrænsninger, idet at der ikke er så stor båndbredde som kan fås med DVB-C. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |