recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskant CM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskant CM

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Diskant CM
    Sendt: 24-November-2013 kl. 10:28
Hej folkens. Vi havde fødselsdag igår og min gamle mormor.
Som kom til at støtte sig op af min B&W cm8 senere ser jeg er diskanten er helt trykket ind. Den passer lige med tommelfingeren. Pisse ærgerligt. Hvad koster sådan en ny diskant og er den lige til at skifte.?

Mvh Morten.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 10:40
Det er ikke sikkert den er i stykker, "kun" trykket ind.

Prøv med en sugerør at suge den ud igen eller dobbeltklæbende tape ( forsigtig )

Eller skriv i Google = repair a dust cap on speaker
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 10:43
En støvsuger sat på laveste sugestyrke og med åben luftknap på håndtaget, kan med forsigtighed suge domen ud
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 11:34
har prøvet jeres ideer lykkes ikke rigtigt. skal lige ud og køre prøver at uploade nogle billeder senere. den er 1 gange 1 cm trykket ind lige i midten. men tak for svarene. :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 12:02
Så ville jeg ikke gøre mere ved det. Diskanten virker sikkert udmærket alligevel. Domen er en støvhætte og ikke som sådan vigtig for lyden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så ville jeg ikke gøre mere ved det. Diskanten virker sikkert udmærket alligevel. Domen er en støvhætte og ikke som sådan vigtig for lyden.

Det var noget af et postulat.....hvis "støvhætten" på diskanten er ligegyldig, så er det da underligt at de laves i forskellige materialer.

På en diskant er der ikke andet end "støvhætten" til at gengive lyden. Det er derfor at det ikke betegnes som en "støvhætte", men en "dome". På større enheder, hvor membranen sidder fra svingspolen og udad, er midten en "støvhætte" og har meget mindre at sige i forhold til den samlede lyd fra enheden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

Hvad koster sådan en ny diskant og er den lige til at skifte.?

Spørg i klubben, hvad en ny koster.

Om den er let at skifte?
Det kommer jo an på ens håndelag. Et bud er at jeg ville kunne gøre det på 15 minutter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:01
Hej Kampus. selvom det ikke ville havde nogle indvirkning angående diskant. ville jeg helst have den lavet. er lidt perfektionist så det ville genere hele tiden at vide den var trykket ind. :)

Hej Klaus. jeg giver dem lige et kald imorgen. synes bare jeg havde læst nogle steder. at nogle diskanter kan sidde sammen med nogle tin lodninger?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:29
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:34
Mener det er 700,-
Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:46
MEGET nem at skifte i øvrigt. :)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:52
Jeg havde held til på min CMC's diskant da den fik et tryk, at pille den ud af højtaleren, og så indefra skubbe bulen ud med en vatpind. Den havde fået et noget værre tryk end din. Men blev aldrig helt tilfreds da man kunne se at den var blevet rettet. Så der kom en ny i. Lyden synes jeg dog ikke fejlede noget. :)
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu