|
Rente og gebyrfrit lån i Elgiganten? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-November-2013 kl. 16:00 |
Hej,
Det der lån man kan foretage ved køb af ting i Elgiganten, som er 100% rente og gebyrfrit, er der nogle af jer der har prøvet det før? Er det bare lige til, eller er der noget man skal passe på? Så vidt jeg kan læse inkl. det med småt, så er der virkelig ikke nogen ekstrabetaling, men hvordan kan de lige leve med det? Plejer det ikke at være den måde de tjener penge på, ved at låne penge ud?
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Umiddelbart ingen faldgrupper. Lånet kan kun fåes i en kort tid, så det må være for at kickstarte julehandelen. Men da det er en bank der står for kreditten, kan de vel opsige lånet før tid og kræve hele det skyldige beløb. Elgiganten er kun formidler
Edit. Jeg ville aldrig selv hoppe på sådan et lån. Træls at skulle af med penge i 60 mdr for noget Redigeret af Kampus - 25-November-2013 kl. 16:24 |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Ja det kan der være noget om, og jeg ville heller ikke personligt selv binde mig på noget i 5 år, men det er jo også kun muligt at få 5 års lån hvis du køber for 30,000 kr. eller mere. Er man ude efter noget der koster 10,000 kr., så kan du max låne i 20 mdr. hvilket gør det lidt mere attraktivt i mine øjne :)
|
|
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Det har de haft hele året så vidt jeg husker, så det er ikke noget med julehandel at gøre.
Mon ikke de ser den lille udgift de har, som en investering, fordi flere fristes til at tage en dyrere model og mere udstyr, da det jo lige pludselig er en "mindre udgift" end at smide det hele på en gang |
|
![]() |
|
Nej det kan der være noget om. Men jeg skulle også bare lige høre om der var noget skjult ved det, og det er der altså ikke kan jeg forstå. Fedt nok :)
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Min brillehandler tilbyder det samme. Her følger der et MasterCard med. Kortet koster penge at bruge og det er her der tjenes penge. Herhjemme klipper vi blot MasterCardet over og betaler afdragene.
Klaus |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Har benyttet det 2 gange. 1 gang i Elgiganten og et andet sted. Der er ingen faldgruber og der tjenes ikke penge på lånet. Nogle gange koster det dog nogle hundrede kroner at oprette lånet.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Faren ved den type lån er ikke nødvendigvis lånet i sig selv, men mere at man ender op med at forbruge flere penge end man ellers havde tænkt sig... Alene det gør at er man en svag sjæl passer man ekstra på det er den sikre vej til at få sin økonomi kørt bagud.
Jeg ved godt det er gammeldags, men til sådan typer ting skal man kun købe dem hvis man kan spare op og købe kontant.. Ellers er det et rimeligt godt hint om at man nok ikke har råd |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Men hellere den slags lån end Kviklån og sms-lån
Redigeret af Kampus - 25-November-2013 kl. 21:59 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Rene vi kunne ikke være mere enige. Jeg er så en af dem der godt kan finde på at låne pengene, men kun fordi det er gratis - jeg køber ikke noget jeg ikke kan betale kontant.
Klaus |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Faren er vel hvis man bliver ved med at købe ting på afdrag uden man er bevist om det. Så man lige pludselig står med 10+ afdrag af gangen, fordi man ikke mærker det første gang man opretter lånet.
Så er det en tur i Luksusfælden.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Det eneste man skal passe på er at man ikke køber tingene for dyrt (fx. Leasy priser) og at man ikke optager for mange lån til man ikke kan betale afdragene. Dermed kan man risikere at der kommer renter på fordi man ikke har overholdt sin aftale.
Jeg kan nu godt finde på at tage et rentefrit lån - så kan jeg beholde pengene på kontoen og investere dem i aktier eller bare lade dem trække renter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |