recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CA modul til Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CA modul til Panasonic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Drift Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Drift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CA modul til Panasonic
    Sendt: 26-November-2013 kl. 22:23
Jeg har et ældre TV, model Panasonic TH42PX70.

Jeg har læst lidt rundt omkring, og fandt frem til noget der hedder et CA modul.

Hvordan virker disse, og kan jeg evt. købe et så mit TV kan modtage DVB-C signaler, uden brug af ekstern modtager?

Redigeret af Don Drift - 26-November-2013 kl. 22:23
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 23:13

Nej, CA-modul har ingen anvendelse i tv uden DVB-C tuner.

Til dit tv skal du bruge en digital modtagerboks af typen DVB-C MPEG-4, hvis du vil modtage digitale kabel-tv-kanaler. De billigste bokse koster under 500 kr., fx Clint DC1.

Ønsker du at se krypterede betalingskanaler, får du brug for en dyrere boks, hvori kan sættes et CA-modul og et programkort fra udbyder, fx Clint DC3 eller Clint DC5.

Hvem er din udbyder? Udbyder har sædvanligvis også en egnet boks.

Redigeret af Vilhelm - 26-November-2013 kl. 23:14
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Drift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Nej, CA-modul har ingen anvendelse i tv uden DVB-C tuner.

Til dit tv skal du bruge en digital modtagerboks af typen DVB-C MPEG-4, hvis du vil modtage digitale kabel-tv-kanaler. De billigste bokse koster under 500 kr., fx Clint DC1.

Ønsker du at se krypterede betalingskanaler, får du brug for en dyrere boks, hvori kan sættes et CA-modul og et programkort fra udbyder, fx Clint DC3 eller Clint DC5.

Hvem er din udbyder? Udbyder har sædvanligvis også en egnet boks.

Hej, tak for dit svar!

Jeg er på fællesantenne, men de "udbyder" YouSee via. almindeligt analog, og så alle HD-kanalerne via. DVB-C.

Mit TV har dog kun DVB-T tuner, så får nok brug for en modtager boks.

Ønsker en boks der er forholdsvis ligetil og behøver ikke kunne alverden. Eneste krav er en god fjernbetjening, da den Denver jeg tidligere har lånt (købt i Harald Nyborg) havde en ret dårlig menu og fjernbetjening.

Kan jeg f.eks. købe en brugt YouSee boks? De virker pæne og er lavet af Samsung, synes også deres fjernbetjening er bedre af hvad jeg kan se.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Don Drift Don Drift skrev:

... Mit TV har dog kun DVB-T tuner, så får nok brug for en modtager boks.

Ønsker en boks der er forholdsvis ligetil og behøver ikke kunne alverden. Eneste krav er en god fjernbetjening, da den Denver jeg tidligere har lånt (købt i Harald Nyborg) havde en ret dårlig menu og fjernbetjening.

Kan jeg f.eks. købe en brugt YouSee boks? De virker pæne og er lavet af Samsung, synes også deres fjernbetjening er bedre af hvad jeg kan se.

DVB-T-tuneren er intet bevendt, heller ikke til evt. modtagelse ved egen antenne, da tuneren vistnok  er MPEG-2, hvilket ikke dur længere til egen antenne-modtagelse.

Du må selv undersøge markedet for DVB-C MPEG-4-bokse., evt. oprette en købstråd her i forummet.

Redigeret af Vilhelm - 27-November-2013 kl. 00:54
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Don Drift Don Drift skrev:

Fjernbetjeningen er måske udmærket, men boksen er ifølge diverse tråde på internettet noget skod. Jeg vil klart anbefale en Clint DC1. Den kan også bruges som optager. Den har dog en dårlig fjernbetjening, men dette kan løses ved køb af en universal, f.eks. Logitech.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Drift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 15:20
Takker for svarene, tror det bliver sådan en Clint som i omtaler :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don Drift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 18:08
Virkelig god boks, er yderst tilfreds!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu