|
Søger: erfaring med windows på Mac |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2013 kl. 13:47 |
||
Søger nogen der har reele erfaringer med dette.
Er der noget der ikke dur? Er der en løsning der er bedre end andre, tænker fx Dual boot? Holder den strøm som med osx? Søger Info, da en klassekammerater har problemer med, at der ikke er tilgængelige programmer nok til osx, men hum er rigtig glad for sin MacBook pga udseende, tastatur skærm osv. |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
Prøv at hente det gratis program VirtualBox. Så kan du prøve at lave en virtuel installation af din Windows på din Mac.
Hvis du bruger dual boot/Bootcamp kræves det at du deler din HDD op = plads spildt hvis du ikke ved hvor meget plads du bruger. Ved at køre det virtuelt ligger hele din Win i 1 fil som bare bliver størrer hvis du bruger plads under Win. Som Potter skriver kører maskinen ikke så hurtig som hvis du havde en ren Win installation, men det er da værd at prøve.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||
Hun søger Info, da hun skal ud at købe windows i fald af det bliver aktuelt, så det er desværre ikke muligt at lave en virtuelløsning
|
|||
![]() |
|||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
||
Parallels fungerer rigtig godt og generelt tror jeg at det er den løsning de fleste foretrækker. Læs fx den her anmeldelse;
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Ja, jeg bruger VMware Fusion til at lave en virtuel maskine, hvor der er Windows 7 i. Der er denne menu på Mac'en, så man hurtigt kan starte et Windows-program. ![]() Der skal bruges en Windows dvd med licens + WMware Fusion eller Parallels. Hvis man bruger Bootcamp har Windows hele Mac'en at bruge. Fusion kan køre en Bootcamp installation virtuelt, det kan Parallels også: I kan hente prøveversioner af begge programmer, men lad være med at aktivere Windows før I har den rigtige løsning. En OEM version af Windows er besværlig at aktivere igen i en anden virtuel maskine. - og her er en måling af min virtuelle Win 7: ![]() Jeg har kun givet den 2 GB ram. Det er en afvejning, da mere ram gør at det tager længere tid at "suspende" Windows. Redigeret af Brixen - 27-November-2013 kl. 16:03 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
@aerik - hvad er det lige helt præcist hun "mangler" på osx? - seriøst. Jeg tror kun jeg har manglet de her fancy spil og det er så absolut det eneste. Det er måske i virkeligheden nok mere fordi hun ikke ved hvor og hvordan hun skal lede? (bortset fra et komplet windows programmeringsmiljø som selvsagt IKKE er muligt på osx :-) )
Kører man windows via bootcamp (hun skal ud og købe en windows uanset hvad, så start med at lave den i bootcamp) og vælger at køre enten parallels eller fusion, så er der faktisk en rigtig god understøttelse for at de 2 programmer kan trække bootcamp-versionen ind og virtualisere den. Husk dog min 8GB ram hvis du vil virtualisere windows og det skal bruges til daglig brug. - Du kan godt gøre det med 4GB ram i maskinen, men det er bare ikke så sjovt. så er der max 2GB til windows og i dag er det lige lidt nok hvis man skal køre lidt krævende applikationer i windows. (sidenote - 8GB ram i osx er sådan set heller ikke for meget til daglig brug, jeg kan godt have en 15-30 faneblade åbne i chrome eller firefox og damn så er der ikke meget sjov i 2GB!! :-) ) |
|||
![]() |
|||
||
Bl.a. er alle de ordblindehjælpeprogrammer hun får stillet til rådighed lavet til windows. Derudover er 75% af de matematikprogrammer vi bruger også kun udviklet til windows. Så det render alt sammen op |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
||
Mon ikke det var bedre at skifte Mac'en ud med en decideret Windows computer og så bruge krudt på sin uddannelse, frem for, hvad der er pænest? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Det er desværre ikke så lige til, da hun har nogle dyre osx programmer hun kører ved siden af, hvorfor hun tog mac'en i første omgang, inden hun startede på studiet. Grunden til vi snakkede om windows på, er at en win 8 Pro koster 450kr. Men hvis det ikke er fungerbart, ville det også være spild af penge. |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Det fungerer. Enten med Bootcamp, eller virtuelt. Det kommer an på hvor mange kræfter Windows programmerne behøver. Hvis man vil bruge Windows og Mac programmer samtidig, så er Fusion eller Parallels det bedste. Det fungerer uden problemer. Windows programmerne kører i vinduer på skrivebordet, og Fusion og Parallels integrerer det så godt, så man skal kigge godt efter for at se at det er et Windows program. |
|||
![]() |
|||
||
Ved ikke med hendes ordblindeprogrammer, men resten har jeg kørt på min gamle netbook med. 1 gb shared ram og 1 GHz processor, så mon ikke det går. Jeg siger tak for alle input og giver dem videre til hendes overvejelse |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |