|
iMac og NTFS |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-November-2013 kl. 09:27 |
|
hej
Jeg har lige købt en iMac computer ( det skulle jeg havde gjort for længst ) Jeg vil i den forbindelse bruge den til at rippe mine BD film ( makeMKV ) over på min NAS server. Men da den er formateret i NTFS har jeg brug for et tredje parts program , så det kan lade sig gøre. Hvilket program vil i anbefalde. Styresystemet i Macen er Maverick. jeg har fundet noget der hedder Paragon. Men har absolut ingen erfaringer med programer af den type......og meget begrænset iMac erfaringen. edit: måske moderater kunne flytte tråden til den rigtige side :-/ Sorry Redigeret af p.las - 29-November-2013 kl. 09:29 |
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Øhhhh - nej. Din NAS server kører nok et eller andet Linux filsystem. Men det skal du ikke tænke på. Når du forbinder til en NAS server foregår det via en protokol der enten hedder NFS/SAMBA. Din NAS server skulle gerne dukke automatisk op i din stifinder på din Mac.
|
||
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg har ellers fået forståelsen af at man kan læse til nasen. Men ikke skrive til den. Hvilket det her også bekræfter http://www.paragon-software.com/da/home/ntfs-mac/ |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke forbinde med AFP? (Apples system). |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
@p.las: Hvis du har brug fpr Paragon NTFS, så er det billigt her:
70% rabat de næste 3 dage på en bundle med programmer til både Mac og Windows. Men min QNAP NAS er formateret med EXT4, som er Linux. Det er de fleste NAS. Så AFP eller SAMBA gør at Mac'en er ligeglad med filsystemet på en NAS. Redigeret af Brixen - 29-November-2013 kl. 10:53 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
|
det er desværre NTFS som nasen er formateret i . Og der ligger flere terabite film pt. Kender du noget til Paragon? |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min(e) Nas er også NTFS formateret, og det går fint med at læse og skrive alle filstørrelser så længe forbindelsen er oprettet over netværk - Tilslutter du f.eks. en USB harddisk, ja så er det rigtigt at du ikke umiddelbart kan skrive til den fra mac.
Redigeret af Kasper_J - 29-November-2013 kl. 11:38 |
||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay - det vil jeg prøve. Det er umiddelbart det eneste behov jeg har , i forhold til serveren og Macen |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kender det kun af omtale fra andre Mac brugere. Det skulle være det bedste. En ulempe ved gratisprogrammer er at de ikke bliver opdateret så hurtigt, når der kommer en ny Mac OS version. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
|
takker - jeg vil hellere end gerne betale for noget der dur |
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I OS X er der mulighed for at lukke op for at kunne skrive til NTFS fil system, dette skal sker via terminalen. Da det er en skjult funktion så kan der være begrænsninger, de par gange jeg har haft brug for at skrive til ntfs har det virket fint. Ellers er Paragon det bedste værktøj.
Terminal code:
sudo nano /etc/fstab - LABEL=NAME none ntfs rw,auto,nobrowse - open /Volumes
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Bitnissen
Bruger Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt korrekt! Du skriver at det er en NAS (Networkes Atteched Storage), altså via netværk! Så skal du bare connecte til den fra Finder. og så kan du connecte til den via CIFS/SMB (Windows net protokol) eller AFS (Apples' protokol). Det er ligesom når du henter noget på nettet med ftp eller http, så er du ikke selv nede og rode i filsystemet, men får leveret den fil du beder om. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |