|
Teliacare af Lumia 920 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PFA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-August-2010 Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 19:43 |
Hej
Jeg står lidt med en lidt underlig rma-sag. Det gælder min Lumia 920, som var begyndt at blive varm, selv når den ikke var i brug, og aflade sig selv hurtigt. Derfor gik jeg i telia butikken med den, da den stadig er dækket af de 2 år og det gik fint og den blev sendt af sted. Herefter bliver det lidt mærkeligt. Jeg modtager en mail, hvori der står at "Fejlen/skaden har vist sig desværre ikke at være omfattet af garanti." og de giver et prisoverslag på udskiftning af displayet. Jeg ringer for at forhøre mig om, hvorfor der ikke er blevet kigget på batteriet og får denne forklaring: På grund af en ridse i skærmen i det ene hjørne (den var 5mm og displayet fungerede fint) havde teknikerne bedømt, at den ikke kunne åbnes uden risiko for at ødelægge displayet yderligere og derfor kunne de ikke reparere telefonen før displayet var udskiftet. Det var Nokias guideline for denne model. Så for at få det helt på det rene, så skal jeg betale 1625kr, før noget i telefonen kan laves. Jeg må indrømme, at jeg er ikke den mest sagkyndige inden for garanti og rma sager, men jeg syntes dette virker lidt underligt. Derfor håber jeg at nogen kan pege mig i retningen af hvad mine muligheder i denne sag kunne være eller hvor jeg kan læse om hvilke rettigheder jeg har. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville prøve her: http://www.forbrug.dk/Forbrugerhotlinen?utm_expid=23974180-4.KsJfHg4PQmOtxSPrn4eB5w.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.forbrug.dk%2FDine-klagemuligheder%2FSaadan-klager-du%2FKlag-til-Forbrugerklagenaevnet
Du kan både ringe til dem, og chatte med dem. Alternativt, kan du jo bede dem åbne den og se om displayet går i stykker - hvis ikke det gør det, er der jo ingen grund til at skifte det.
|
|
![]() |
|
PFA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-August-2010 Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, jeg giver dem et forsøg. Det andet kunne slet ikke lade sig gøre, ifølge teliacare.
|
|
![]() |
|
Knaldperlen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2013 Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis fejlen ikke har sammenhæng med ridsen skal de da reparere den jf. Købeloven. En fornuftig reparatør ved da også godt at skærmen kan tages af selvom skærmen er ridset..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |