recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-kabel til 3D på +10M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-kabel til 3D på +10M

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micky_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-kabel til 3D på +10M
    Sendt: 27-November-2013 kl. 16:17
Hej

Jeg skal ud og købe en BENQ W1070 og skal bruge et HDMI-kabel til 3D på +10M
Grunden til det skal være +10M er fordi det skal trækkes over loftrum.

Det skal bruges mellem min Yamaha RX-A830 og BENQ W1070.

Hvor skal man købe HDMI som kan bruges til 3D?

Nogle siger at mange af de billige kabler til 200 til 300,- er lige så gode som dyre til 600,- og derover.

Hvad vil i foreslå? Det skal være vinklet i den ene ende.
/Micky_dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micky_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:13
Er der ingen der har gode/dårlige erfaringer med HDMI kabler?
/Micky_dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:26
Ved lange kabeltræk, kan billige kabler komme til kort. Et billigt kabel såvel som dyrt, har en certificering, der fortæller hvad der kan præsteres ved x antal meter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 18:07
Jeg har dårlige erfaringer ved lange kabeltræk med alt for billige kabler (<200kr)
Pt. benytter jeg mig selv af dette kabel, og det gør det forrygende.
Selve lederne er tykkere end i de fleste HDMI kabler - og meget bedre skærmet end de billige.
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 23:18
Har et 10m Matsui, til omkring 399,- mener jeg det kostede, det bliver brugt til 3d 1080p mellem forstærker og projektor.
Stikenderne virker meget billige/løse i det, men ellers fungere det fint
-Dennis.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micky_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 10:26
Tak for jeres svar.

Kender i noget til de kabler fra av-cables.dk
Har kigget på det her König
/Micky_dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 15:15
Jeg har lige prøvet at bestille et 10m HDMI-kabel til knap 60kr fra Amazon for sjovs skyld, som en test. Det ligner meget det samme som AV-cables sælger til 5-6 gange så meget. Jeg har dog ikke umiddelbart mulighed for at teste det med 3D.

Billede fra Amazon:

Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 19:33
Ellers har jeg et nyt tror jeg. Jeg lavet AV til daglig.. Du kan få et for 250..,
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micky_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 22:11
DB89. Jeg tror ikke det kabel fra Amazon er til 3D. Jeg kan finde nogle steder hvor det står.
Men glæder mig da til at at di vurdering af det. Skrive du her i tråden når du har testet det?

Joeblach. Det lyder interessant. Kan du linke til hvilken type? Hvor langt er det?
/Micky_dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Micky_dk Micky_dk skrev:

DB89. Jeg tror ikke det kabel fra Amazon er til 3D. Jeg kan finde nogle steder hvor det står.
Men glæder mig da til at at di vurdering af det. Skrive du her i tråden når du har testet det?

Joeblach. Det lyder interessant. Kan du linke til hvilken type? Hvor langt er det?
Hvis det er det samme som det fra av-cables, hvilket jeg har en stærk mistanke om på grund af navn, udseende osv. så skulle det understøtte både 4k og 3D. 
Skal nok prøve på at komme med nogle erfaringer af kablet, bliver dog nok først om mindst 1,5 uge da jeg lige har et bachelorprojekt jeg skal have færdigt først. Kan dog som sagt ikke teste med 3D. Har heller ikke lige pt andre kabler på den længde at teste op imod. 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu