recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til B&W CM7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker til B&W CM7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken forstærker til B&W CM7
    Sendt: 30-November-2013 kl. 18:02
Som overskriften, hvilken forstærker vil passe rigtig godt til et par B&W CM7? 

De skal bruges til musik af al slags og vil komme til at stå i en stue på omkring 25 kvm. 

Jeg overvejer Harmon Kardon, Yamaha, Pioneer og NAD, men er i tvivl om hvilke modeller der kan være i spil. Der vil ind imellem blive skruet godt op, så der må godt være noget overskud så forvrængning undgås.

Både nyt og brugt er interesant, det vigtigste er at det spiller godt sammen.

Der vil ikke blive sat pladespiller til, men der må godt være mange indgange til PC, CD-afspiller, Sonos, tuner og evt mulighed for airplay og betjening via tablet. 

Lige nu er der ikke nogen budgetramme, mulighederne skal "bare" findes og så må beslutningen tages derfra.

Ser frem til nogen gode forslag.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 21:12
Det lyder mere som om, at du søger en surround receiver, fremfor en alm. forstærker.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 07:22
Jeg har selv haft cm7 og brugte xtz-a100 d3 stereo forstærker. Det var et fint match og den har digitale indgange
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg har selv haft cm7 og brugte xtz-a100 d3 stereo forstærker. Det var et fint match og den har digitale indgange

xtz er et godt bud, især med tanke på at den skal bruges af en svagtseende, som vil kunne føle knapperne.

Savnede du aldrig muligheden for regulering af bassen?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 18:45
Der var rigeligt med bass i cm7 til min stue, så jeg havde skum plugs'ne i. Men jo, i nogle tilfælde kunne jeg godt ha brugt den mulighed
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torpedo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 07:40
Rotel RA-12 (eller RA-11) er et bud på en udmærket forstærker, som har de analoge og digitale indgange du søger. Har ikke hørt den på sæt B&W CM7, men sammen med Dynaudio Focus 140, og her er jeg meget enig i beskrivelsen af lyden fra følgende artikel:

Den findes også i to mindre modeller. RA-12 fås pt. på tilbud hos KT-Radio i Kbh.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu