recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastatur/mus - HTPC - bt vs rf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastatur/mus - HTPC - bt vs rf

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tastatur/mus - HTPC - bt vs rf
    Sendt: 02-December-2013 kl. 10:05
Hej

Jeg skal have købt mig et nyt tastatur/mus til min htpc.
I mit hus har jeg et værelse, der ligger lige op af min stue, derfor har jeg placeret min htpc i værelset, samt naturligvis mit tv i stuen. Kablerne er trukket igennem en åbning i væggen. 

Til et trådløst tastatur/mus medfølger en usb-dongle, hvilken skal placeres i mediecenteret på den anden side af væggen, og skal kunne betjenes fra sofaen i stuen.

Til info så er væggen lavet af mursten.
ca 10-20 cm, fra htpc til væg
ca 4 meter fra væg til sofa
Samlet ca 4.5 meter mellem htpc og tastatur/mus

Mit spørgsmål er nu følgende.
Trådløst tastatur/mus findes i to varianter, hhv. Bluetooth og hhv. radiostyret.
Hvilken af de to teknologier, vil give mig den mest stabile forbindelse ift. ovenstående setup?

Venlig hilsen
Jonas B

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:40
Jeg har samme problem, dog er min HTPC placeret i stuen, uden vægge imellem. Jeg har efterhånden prøvet en del løsninger, både RF og bluetooth, uden at finde noget der virker ordentligt. Jeg vil råde dig til at gå efter en RF løsning, da bluetooth alt for nemt mister forbindelsen, selv hvis der ikke er vægge imellem.
Det er især musen som volder problemer på de 3,5 meters afstand jeg har. Mit Zitech tastatur virker fint.

Flemming  

Redigeret af fltk - 02-December-2013 kl. 11:45
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:54
Hvorfor bruger du ikke bare en USB forlængerledning, f.eks. denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/andet-computertilbehor/CU1100CP3M/belkin-usb-forlangerkabel-3-meter
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:47
fltk>> Det kunne være man skulle overveje RF, men hvis man nu anvender en bluetooth class 1 dongle, vil det ikke kunne løse problemet? eller vil RF fortsat være det bedste?

MCenterFreak>>Jeg har faktisk en usb forlænger kabel, men hvis jeg placere modtageren under sofa'en, "hopper" musen rund på skærmen, derfor er dette ikke helt optimalt og jeg gider ikke have en lang ledning gennem hele stuen :)

På nuværende tidspunkt har jeg et gammelt bluetooth 2.0 Logitech DiNovo media laser, ved ikke hvilken klasse donglen er. Vil derfor antage at der sikkeret er sket en del på det felt de sidste 10 år, men ved ikke om BT eller RF er vejen at gå.
Har også leget med RF for 12-15 år siden, men den gang var rækkeviden kun på ca 2 meter, her er der sikkert også sket en del siden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu