|
Denon køb - 4k eller ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2013 kl. 09:48 |
||
Hej med jer alle.
Jeg overvejer på det kraftigske at udskifte min Elgiganten watt forstærker, til noget mere power fuld og ægte hed. Jeg har kigget meget på Denon X3000. Der er rigtig mange fine ting ved den, fx netværk, og pre out osv. Men en ting der kan undere mig er at de skriver den kan klare 4k, uden at nævne HDMI 2.0. Det er vel lidt snyd at skrive den kan 4K på HDMI 1.4 hvor opløsningen max kan være 3840 x 2160 24p, når ny TV sælges med HDMI 2.0 3840 x 2160 60p, nye film optages i det. (The Hobbit) Bør jeg vente 6 mdr. indtil Denon kommer med nye modeller med HDMI 2.0? Se: http://www.slashgear.com/panasonic-viera-wt600-uhd-tv-is-worlds-first-to-support-4k-60p-hdmi-2-0-05296503/ |
|||
![]() |
|||
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nope. Det er ikke snyd. De skriver at den understøtter opløsningen i passthrough og det gør den. De skriver jo intet om UHD eller noget.
|
|||
![]() |
|||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
||
Vil det sige den ikke understøtter 60p?
|
|||
![]() |
|||
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
||
Ja ved 4K. HDMI 1.4 understøtter max 4K ved 24p.
|
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
Hvis projector og afspiller begge har hdmi 2.0.. Vil receiveren så nedskalerer fra 60 til 24p på 4k 60p materiale, altså hvis signalet bliver kørt gennem denne?
|
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
||
Tvivler på den at den tager imod signalet overhovedet, men enten intet billede eller den mulighed du nævner.
|
|||
![]() |
|||
||
Tak for svaret. 4k 60p er så meget rundt om hjørnet, at jeg gemmer min penge til de kommer med en dims, der også kan det.
Tror i ikke 4k60p bliver ny "max" standart i nogle år? |
|||
![]() |
|||
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
||
hvad er nyt i de nye HDMI kabler ? Tænker hvis man køber et tv med HDMI 2 og har en reciever med HDMI 2 og forbinder med HDMI kabel 1.4. Tror i så ikke det vil virke? Hvad jeg kan læse på nettet, er der vist ikke noget nyt i kablerne eller misforstår jeg?
Tænker bare at jeg har et high speed HDMI kabel 1.4 muret in i væggen, og selvom trådløs HDMI nok også snart kommer, så ville det jo være fedt hvis jeg købte nyt tv at jeg stadig ville kunne bruge kablet. :) Undskyld jeg lige spørger i tråden, men synes også det er lidt forvirrende. Redigeret af binne - 03-December-2013 kl. 17:07 |
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4740 |
||
Billedet vil ikke komme frem. Derudover så vær også opmærksom på, at det er meget få 4K-tv lige nu som har HDMI 2.0. Det er reelt kun Panasonics 4K-tv og så er Sonys ved at blive opdateret via firmware.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4740 |
||
De gamle kabler virker fint, så vent med at riv væggen ned ![]() Det har vist været en af fokuspunkterne i HDMI 2.0 og er også grunden til at den er en så relativt lille opgradering ift. HDMI 1.4.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
Ups!.. Jeg glemte en vigtig detalje. Receiveren har 4k passthrough. Stadig samme resultat - intet billede? Redigeret af Therien - 09-December-2013 kl. 10:57 |
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
||
Jeg drister mig til at gætte lidt... Hidtil har det været sådan at når man afspiller et format der kræver et nyere HDMI-format end det recieveren har indbygget, så er man på den, i den for stand at man ikke kan få signalet igennem recieveren og recieveren kan heller ikke dekode signalet og afspille lyden. Man kan f.eks ikke få BD 3D igennem en 1.3 reciever, eller afspille lyden. Alt efter hvordan fremtidige 4k BD afspillere behandler 4k vil man måske/måske ikke kunne bruge en 1.4 reciever sammen med 4k BD, uanset om hvad frame-raten er. Hvis -alt- 4k indhold bliver transmitteret som HDMI 2.0 er det overvejende sandsynligt at man slet ikke kan kan bruge en 1.4 reciever, da de sandsynligvis slet ikke vil kunne dekode signalet. Hvis det kun er 4k med frame-rates over 24-30fps der transmitteres son HDMI 2.0 vil man givetvis kunne afspille de fleste film gennem en 1.4 reciever, da de jo normalt er på ca. 24fps. (dette forudsætter at der ikke kommer andre ændringer. F.eks nye lydformater, som ingen nuværende recievere kan dekode eller hvad ved jeg..) Mig bekendt er der er på nuværende tid ingen offentlig info på om det bliver den ene eller den anden løsning. Det mest oplagte er self at det bliver løsningen med HDMI 2.0 udelukkende når der absolut er brug for det (fps > 30), men på den anden side tør jeg ikke tro det før det er bekræftet.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |