|
Surface pro |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
daniehej ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2013 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-December-2013 kl. 15:35 |
Jeg har længe tænkt på at købe mig en Surface Pro, da jeg egentlig synes det er en ret lækker maskine. Den virker helt perfekt til skolebrug med den medfølgende pen, og samtidig kan jeg bruge den på min sammenlagt en times bustur om dagen. Den eneste ting jeg er knap så entusiastisk for er prisen. Det er hvad der ind til videre har afholdt mig fra at købe sådan en. Desuden forspildte jeg min store chance da der var black friday i elgiganten :( Men så var det jeg tænkte: satte Microsoft ikke prisen ned sidste år i Januar eller Februar? Skal jeg vente på et godt tilbud eller kommer der ikke noget inden for en anseelig fremtid? Hvad tænker i? Hvad ville du gøre hvis du stod i min situation?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil også have mig en rigtig Windows tablet og afventer at der kommer modeller med den nye Intel processor. De bruger den i den nye Pro men det er ikke lykkedes Microsoft at få speciel meget batteritid på den. Til gengæld kan den vist blive rigelig varm.
Her og nu er Acer Iconia W700 et godt bud. Redigeret af Steen6400 - 05-December-2013 kl. 16:24 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Surface Pro - ej kun til sjov...
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Bare lige husk der er forskel på surface pro og pro2 :D - det kan i høj grad betale sig at vente.
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Jeg har Surface 2 Pro, og den er perfekt til mit brug. Dvs. den bliver nok brugt mere til seriøse sysler end til spil.
Inden jeg anskaffede den, lagde jeg ikke specielt vægt på anmeldelserne. Jeg havde et klart ønske om en tablet, som havde muskler, batterilevetid og også kunne benyttes med et seriøst tastatur, og det kan den. I praksis oplever jeg, at den bare er hurtigere at arbejde på end tablets som skriver på touch skærmen. Eneste underlige fravalg er, at den ikke kan gå direkte på 4g mobilnettet. Men så alligevel, det savner jeg ikke rigtig, for der er wifi hvor jeg befinder mig, eller min mobil kan køre wifi hotspot. Skærmen er rigtig god, og windows 8 fungerer fint. Så jeg kan klart anbefale den selvom den koster. Var mine behov lidt mindre krævende ville jeg nok se efter en Nokia Lumia tablet. Den ser også fornuftig ud. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Hvad så alm., kedeligt 3G? Kan den gå på det?
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Nej, heller ikke 3G. Jeg var egentlig lidt negativ over disse mangler, men købte anyway, og savner det nu ikke. måske var min tilgang mere teoretisk end praktisk.
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Det er vel alligevel muligt at lave hotspot via sin mobil og derved løse den manglende 3G og 4G support
|
|
![]() |
|
daniehej ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2013 Status: Offline Point: 4 |
Tak for alle de gode svar
![]() Steen6400 jeg har også en kammerat som havde w700'eren, og den var fint brugbar (indtil den gik i stykker...) men den var bare mindre sexet end surfacen. Til 3g spørgsmålet vil jeg personligt sige at jeg ikke bekymrer mig så meget om det. Internet deling virker udmærket, men hvad der dog bekymrer mig er om den ikke sluger for meget internet? Mine erfaringer siger mig at Windows 7 bruger langt mere internet end nexus 7, er det noget der er arbejdet med i Windows 8 eller surface? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
win7 er et desktop OS og derfor ikke på nogen som helst måde optimeret til kun at skulle kommunikere via mobilnet/wifi. Win8 fuld udgave er jo teknisk set det samme. Du har en masse baggrundstjenester der kører og nogle af dem vil sandsynligvis forsøge at holde sig opdateret eller kræve en internetforbindelse. Du kan på ingen måde sammenligne Windows med Android.
|
|
![]() |
|
I forhold til den første surface pro, så er skærmen forbedret. Den nye er 1920x1080, altså fuld HD.
Dette i sig selv giver en super oplevelse. Dernæst så er der et nyere chipset, som bruger mindre strøm. Windows 8 er så også bedre til at spare på energien end windows 7. Ses på brugen af ressourcer i performance monitoren, går maskinen i 0% ganske ofte selvom mange programmer og apps er åbne. For mig viser dette, at der er arbejdet godt med tingene bagved i systemet. Jeg har ingen målinger på batteriet. Jeg har brugt maskinen i timevis, men om den vil kunne holde 6-8-10 timer ved jeg ikke. Til gengæld er strømforsyningen snedig, da den ud over ledningen til Surface også indeholder et alm usb ladestik. |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Mit indtryk: den er testet primært som replacement for en standard laptop.
Den er hurtig, har bedre batteritid end de fleste laptops og med et type cover kan man godt arbejde med den nogle timer af gangen. Dejligt at der er lys i type cover. De fleste standard windows applikationer er ikke lavet til touch og det kan man mærke, jeg vil tro det fungerer bedre med apps fra deres app store det har jeg ikke gjort noget i indtil videre da det ikke er aktuelt for os. den indbyggede stand-klap med to vinkler er ret smart og fungerer godt. Har aldrig oplevet at den blev varm men har heller ikke spillet på den ![]() Dårlige ting som jeg ser det: Den medfølgende stylus er efter min mening uduelig/giver ingen mening og den kan ikke placeres et godt sted når man ikke bruger den, (skal "dokkes" der hvor power cord ellers sidder). Som den sidder på siden med en magnet falder den af når man tager fat i sin tablet for at flytte den. Touchpad viste tendens til mgl. respons. Power cord sidder med magneter i siden af tablet men den sidder så godt fast at den ikke trækkes ud hvis man rykker i ledningen så det fungerer ikke rigtigt som eks. ved Apple power cords som slipper så man ikke rykker in PC på gulvet. det er svært at læse indhold på eks. browser, word o.lign med mindre man hæver font størrelse til ca. 150% Mgl. udbud af casings vil nogle se som et problem. Skal man bruge den meget vil jeg sige skærmstørrelsen bliver det største problem, personligt skulle jeg kunne dokke den til en større skærm hvis den skulle bruges full time, og en mus ville også være nødvendigt. Jeg kunne ikke finde på at købe en med henblik på at bruge den primært som en tablet, windows applikationer dur ikke til dette og der er ikke et ordentligt udvalg af apps. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |