|
DVBviewer opsætning |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ivanhoue ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-December-2013 kl. 16:46 |
|
Hej alle sammen. Jeg har nu sat og leget en del med dette program. Grunden til jeg gør dette er at jeg i flere år har brugt media portal men er blevet ret træt af det da det er ved at være godt forældet. Jeg har købt mig en HDhomerun tv tuner og en Windows server hvor jeg har smidt windows 7 på. Jeg ville have denne maskine til at køre med DVBviewer som jeg så skal kunne tilgåes igennem XBMC på andre maskiner hvor jeg på disse maskiner skal kunne sige optag osv på vis dette kommer op at køre kan det jo være jeg skal have opgraderet til en eller to boxe mere. Men jeg er er helt ny med hensyn til HDhomerun og DVBviewer og har ikke kunne finde en generel tråd med nogle af mine store problemer. Jeg har installeret HDhomerun og søgt alle kanaler den har fundet dem alle (Yousee mellempakke). Og har nu installeret DVBviewer og kan ikke helt finde ud af det med at søge kanalerne igennem.
Håber nogle der ud kan hjælpe mig med at sætte dette op så jeg kan komme til at se tv i alle rum fra sammen media center :). På forhånd tak :).
Ps Beklager stavefejl er ordblind håber i kan læse/forstå mig ellers må i skrive så må jeg lige prøve at uddybe det på en anden måde. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har en gang lavet en Quick Guide til DVBVIewer og RS. Det er ikke med HD HomeRun, men jeg tror godt den kan bruges alligevel:
Quick guide til installation af DVBViewer & Recording Service Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer) ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/ På serveren: 1. Installer Tuner(ne) 2. Installer driverne til tunerne (det skal være BDA drivere, hvis der er flere valg) 3. Installer DVBViewer. Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på at alt virker 4. Installer Recording Service 5. I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud 6. Klik på start>Alle programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options 7. Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022 8. Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer ned, sædvanligvis 600 9. I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og Password 10. I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få hentet tunerne På klienten 1. Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under setup fasen 2. I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware. Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren 3. Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner 4. For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server” skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn, f.eks.: http://server) 5. Samme addresse i ”DVB Unicast” 6. Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022) 7. Skriv ”DVB Unicast port” (3456) 8. I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på serveren gerne være vist 9. I Indstillinger>Indstillinger>Recording Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra serveren og Username og password fra serveren (punkt 7 længere oppe) 10. Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres Codecs Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink PowerDVD, Divx og mange andre Hvis der benyttes Win 8, er det kun Windows 8 pro + Windows 8 MediaCenter Pack der indeholder de nødvendige Codecs |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
ivanhoue ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
|
Men hvordan søger man efter kanaler i DVBviewer?:S
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Det gør du ved at vælge Kanal>Kanal Skan, og vælge Modtagelsestype. Mener det er kabel for Homerun. Hvad der skal stå i de andre felter har jeg ikke styr på, da jeg selv kun bruger Sattelit og DVB-T, men det er der sikkert andre der kan byde ind med
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
|
Håber andre kan byde ind da når jeg vælger Kabel så bliver knappen Skan Fekvens forsvinder :(
|
||
![]() |
||
|
Det er fordi du også skal vælge en transponder liste, jeg ved bare ikke hvilken (tror den starter med QAM) |
||
||
![]() |
||
|
Nah jeg fandt ud af det det fordi jeg ikke havde fået valgt kabel inde under indstillinger også :). Den scanner nu :D. Takker mange mange gange for hjælpen ind til videre :). Dejligt med en der ved en del om det og en der gider hjælpe :D.
|
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Hvis du skulle komme ud for det samme som for mange andre at den ikke finder nogle kanaler, så er det fordi du ikke har godkendt at dvbviewer har adgang gennem din firewall. Åbn dette for den og så kan du scanne igen. :) |
||
![]() |
||
|
Mange tak for det os det havde jeg heller ikke lige husket :). Nu fandt den det hele det var nice :D. Så må jeg lige lege med det andet i morgen endnu engang tak for hjælpen ind til videre :):
Redigeret af ivanhoue - 05-December-2013 kl. 20:34 |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
Det ser ud til der kommet en metode mere i dvbviewer til at sætte en klient/server løsning op, foruden den som #Mcenterfreak beskriver og som jeg har anvendt længde...
Under hjælp findes en record service wizard som generer et antal RTSP entries... Det er så bare at sætte dem op under hardware.. Jeg kan ikke helt overskue om det har nogle fordele, men disse entry kan også anvendes af selve recording service og åbner mulighed for at tunerne kan placeres separat, hvorved man får en netværkstuner løsning... Noget der sandsynligvis kan anvendes sammen med f.eks. de nye netværks tuner fra digital devices og måske også HDhomerun... Redigeret af avh - 05-December-2013 kl. 23:07 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
|
Har kikket på det, men kunne ikke få det til at virke, sikkert fordi jeg ikke var ihærdig nok. Men skal nok!!! |
||
||
![]() |
||
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
|
MCenterFreak skriver:
Installer Recording Service i sin Quick Guide. Den fås hvis man køber DVBViewer ! Er det rigtigt, og er DVBViewer pengene værd ? 45 min prøvetid og uden recording er lidt risky. Hilsen |
||
smedev
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |