recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kablet ATV taber forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kablet ATV taber forbindelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kablet ATV taber forbindelse
    Sendt: 07-December-2013 kl. 10:07
Har en Cisco trådløs router der er sat kablet til 2 Apple tv (1 i stue & 1 i bio)

Bruger Ipad til at streame til ATV - det fungerer upåklageligt i stuen, men i bio'en taber Apple tv'et forbindelsen?

Man kan fint se filmen på Ipad - men så snart man vil bruge airplay spiller det ca 5 min. før den taber forbindelsen Confused

Vil sådan en fætter her hjælpe:

Tænker at Ipad'en vel fanger signalet trådløst og så sender det til routeren som bruger kablet til Apple tv?? Derfor må det svageste led vel være den trådløse forbindelse?

Routeren er placeret midt i huset oppe på loftet 

Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 10:12
kan du tegne en tegning? hvor hvad stå, evt udstyr, og kabler. bare i eks Paint
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 10:39
Du har et kabel i din ATV i bio'en? Det kabel tager du ud af din ATV, og monterer istedet et accesspoint (med wifi og switch). Derefter sætter du din ATV i switch på accesspoint, og kobler iPad til wifi på accespoint.
Eller en router i bridgemode, kan også gøre det, men er måske lidt dyrere.

Redigeret af JeTex - 07-December-2013 kl. 10:55
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 10:57
Tak for svar - ser lige om jeg kan få lavet en tegning :-)

Hvis jeg køber et acces point som JeTex anbefaler, skal jeg så til at have 2 forskellige netværk som Ipad'en skal koble sig på??
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har en Cisco trådløs router der er sat kablet til 2 Apple tv (1 i stue & 1 i bio)

Bruger Ipad til at streame til ATV - det fungerer upåklageligt i stuen, men i bio'en taber Apple tv'et forbindelsen?...

Da jeg oprindeligt satte mit ATV op valgte jeg også at kable det til routeren, men det var ganske ustabilt. Herefter forsøgte jeg at køre WiFi, det fungerede og siden da har det været virkeligt stabilt, også med HD video.
Så jeg vil da foreslå at du prøver det, inden du investerer i mere udstyr.

Jens

Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Bruger Ipad til at streame til ATV - det fungerer upåklageligt i stuen, men i bio'en taber Apple tv'et forbindelsen?...
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
Da jeg oprindeligt satte mit ATV op valgte jeg også at kable det til routeren, men det var ganske ustabilt. Herefter forsøgte jeg at køre WiFi, det fungerede og siden da har det været virkeligt stabilt, også med HD video.
Så jeg vil da foreslå at du prøver det, inden du investerer i mere udstyr.

Jens

Ja sådan var det også her engang. Men efter de seneste updates har apple langt om længe fået styr på LAN delen også.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 09:00
Efter at have rodet lidt mere med det, TROR jeg løsningen var at slå "auto lock" fra på Ipad'en

Den begyndte nemlig at drille oppe i stuen også - men så en hel film i går aftes uden problemer

Tak for hurtig respons
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu