recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology tv recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

synology tv recorder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flight505 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2013
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flight505 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: synology tv recorder
    Sendt: 14-December-2013 kl. 19:53
Hej alle,

kort fortalt jeg er forvirret vedr. min opsætning. 
På nuværende tidspunkt har jeg opsat en synology med plex server til at streame film til hjemmets tv (alle samsung) som så bruger samsung plex appen. Jeg vil også gerne kunne optage tv på synology, men jeg ikke helt sikker på løsningen..  Det hele er indbygget i et serverskab i entréen og alle kabler er indmuret - jeg har kable tv og internet gennem yousee (bruger tv kablet) dette går ind i en splitter og ned i routeren <---> nj45 til synology boksen. Fra routeren --> wifi og fast gigabit fordelt ud til 4 faste drop i hjemmet. Tv signalet bliver fra splitteren også fordelt til 4 faste drop.. 

jeg tænkte at man kunne udnytte at tv´ne har dual tv tunere og derved undgå at købe en usb tv tuner til synology boksen og bruge tv´ets indbyggede software til at planlægge og optage på boksen..  Problemet er at jeg ved anskaffelse af f.eks DVBlink-dongel ender ud i at skulle have forskellige apps på tvet f.eks plex og DVBlink som begge har apps til synology og samsung. Hvad er den mest samlede løsning i dette tilfælde ? 
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 22:50
Tror godt du kan bruge tv`et dual tuner til at optage med, men tvivler stærkt på at det vil være særligt funktionelt, da du formentlig ikke vil kunne flytte de filer videre til din nas, pga tv ikke understøtter det og vil være kodet så det kun kan afspilles på det selvsamme tv.

Sådan som jeg forstår det, har du misforstået det lidt, de 2 app`s ( plex og dvblink) er klienter ( frontends) som bruger dvblink server delen der installeres på din Synology.

Men så vidt jeg husker, er der en del i hd homerun tråden, der har fået det til at virke.

lidt link til server / klienterne http://www.plexapp.com/connected/ http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?f=103&t=26635 (har valgt en tilfældig synology model, bare for at beskrive dvblink serveren http://dvblogic.com/en/software/synology-arm-marvel-armada-370/)
Til top
flight505 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2013
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flight505 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 00:29
Tak for svaret - det jeg mente med plex og f.eks DVBlink er de kræver separate apps til tv´et. En til at navigere rundt i indholdet af plex serveren og en anden til indholdet af DVBlink serveren... ligesom iphone har tusinds apps man bruger i kombination af hinanden.. 

Redigeret af flight505 - 15-December-2013 kl. 00:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu