|
Media Center lyd er for svag?? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
0996
Ny bruger Oprettet: 14-December-2013 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2013 kl. 21:39 |
Hej,
Jeg ved ikke om det her spørgsmål har været spurgt før men jeg har et lille problem med at mit lyd output fra mit PC media center er for svagt. Jeg har mit Windows 8.1 media center hvor jeg bruger VLC til musikken forbundet til en Cambridge Audio forforstærker og derfra til mine effektforstærkere men det output som kommer ud af media centeret er på en eller anden måde for svagt og jeg er nødt til at skrue ret voldsomt op alle steder for at kunne høre lyden. Fås der er forstærker til at sætte imellem eller skal jeg have et specielt lydkort? Lige nu bruger jeg bare den standard (Grønne) port som er på bundkortet. Tak. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er vel ikke skruet ned for Output.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
0996
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har skruet fuldt op på alle de indstillinger jeg har kunnet finde jeg har endda 200% på VLC, hvis jeg spiller direkte fra mit media center og ind i et sæt hovedtelefoner virker det som om styrken er god nok så det må jo være en dæmpning på forforstærker indgangen?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Er PC (Lydkort) Output på 100%.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
0996
Funktioner
Tak(0)
|
Alle lydindstillinger jeg har kunnet finde er alle på max så mon ikke jeg skal prøve at se om jeg kan låne et lydkort et eller andet sted for at se om begrænsningen er der? På forforstærkeren kan man dæmpe et input signal men der er ikke nogen mulighed for at forstærke det hvis man ser i manualen. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er det når en anden lydkilde tilsluttes.? Når der er skruet helt op for Lydkortet, så svarer det til et Line Out signal. |
|
|
|
0996
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige prøvet med musik fra min telefon og det virker som det skal men jeg prøver lige med et andet kabel mellem pc og forforstærker i morgen
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er VLC sat til at outputte stereo?
Klaus |
|
Juleulven
Super bruger Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad sker der hvis du bruger ANDET end VLC?
f.eks prøv med WMP, Netradio eller andet fra din PC ... er lyden så okay? Altså er det generelt ALT du afspiller eller kun fra udvalgte programmer den fejler ... |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
også kan der være problemet med at forstærker ikke står til surround og du leverer surround (eller omvendt) ud i systemet - Det har jeg haft lidt udfordringer med når jeg er kommet til at trykke på den forkerte knap i svagt sovende tilstand.
|
|
0996
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige rodet med kabler og samtidigt prøvet en anden forforstærker og så virkede lyden, da jeg så forbandt min Cambridge Audio for et sidste forsøg virkede den pludseligt også uden problemer.
Jeg har ikke rigtigt nogen forklaring men nu har jeg forsigtigt fået det hele på plads og så gælder det vel bare om at krydse fingre at det bliver ved med at virke. Tak for input |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |