|
Nye højtalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-December-2013 kl. 09:26 |
Ja, jagten går stadig på nye højtalere..
Jeg har et setup i B&W's 600 serie, som egentlig har tjent mig godt. Men tiden er til at der skal noget nyt ind i stuen. Jeg er lidt forelsket i B&W 803D, men vil også kigge på alternativer. Fordelingen er 90/10 film/musik. Så det skal være en højtaler hvor man kan få en matchende center. Mit budget er ca. 30k (for fronthøjtalerne, center behøver jeg ikke med det samme) Centeren der matcher må gerne være STOR :) jeg synes at centeren i B&W's 600 serie er alt for lille, og den mangler power. Jeg har kig på følgende fornthøjtalere: B&W 803D (brugt) Elac FS 407 Sonus faber venere 3.0 Paradigm studio 100 Monitor Audio GX 300 System Audio - Ranger Master Er der nogen input eller et mærke jeg overser? Erfaringer med ovenstående modtages gerne. Jeg har kun hørt på 803d'er og fs 407(hos hother), og deres lyd faldt i min smag. De andre to har jeg ikke fået lyttet til endnu.
Redigeret af osbech - 06-December-2013 kl. 09:27 |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er til 90% film, ville jeg helt klart kigge på Procella eller M&K også, de kan noget med film, som ganske få non pro højttalere kan. Derudover synes jeg ikke helt sammenligningen er fair, for B&W 803D er/var en del dyrere end Monitor Audio GX 300 er. Du skal da op i Platinum serien, før sammenligningen bliver fair. Jeg er personlig vild med Monitor Audios lyd. For mig slår Platinum fx B&Ws gamle 800 serie (jeg har ikke hørt Diamond endnu).
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Har også kigget på Procella og M&K, men da de skal stå i stuen ville jeg gerne have en "almindelig" højtaler.
Og nej, du har ret i at sammenligningen ikke er helt fair, B&W er også kun med som brugt højtaler, ellers ville den være uden for hvad jeg på nuværende tidspunkt ønsker at bruge.
|
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Ah, ja ok, så kan det godt være udelukket med M&K eller Procella (Dog skal Procella jo bare gemmes væk bag et AT lærred - så spiller det max!
![]() Sonus Faber Venere er bare så flotte at se på, desværre har jeg ikke hørt dem endnu.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
Jeg håber lidt de har Sonus hos KTradio, dem regner jeg med at besøge imorgen.
|
|
![]() |
|
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
har et sæt Dali MS4 Euphonia i sort til salg
Perfekt stand, 4 år gammel |
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Hvis du har mulighed for at komme til Kastrup, så er du velkommen til at lytte til mine FS 407 og CC 400. Blot send mig en PM.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg er rigtig glad for mine xtz 100.33, kan anbefale at du gir dem et lyt hos dans tv og hifi. Din vil kunne få 3 ens for 30k
|
|
![]() |
|
Har fået lyttet til XTZ som jeg må siger overrasker meget (på den positive måde) "små" og "billige" standerhøjtalere rimer normalt ikke på vellyd og dybde, men må sige at XTZ's overrasker meget, og en formidabel behandlig af Dan hos danstv.
Jeg er dog alligevel begyndt at overveje M&K 150 THX, selvom de ikke er fantastisk pæne at kigge på..
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Lige til orientering, så kommer der en ny model fra mksound som ikke er helt så kluntet som s150.
Prisen kender jeg ikke, men jeg gætter på at den nok bliver lidt dyrere end s150. Deres nye subwoofere, i x-serien, fik i hvert fald et god hak opad i forhold til de ældre modeller. Redigeret af dpny - 16-December-2013 kl. 15:46 |
|
![]() |
|
Tak for info, de er noget mere "stue venlige"
Tror jeg til at starte med ville se om jeg ikke stadig kunne leve med min Velodyne spl 1200ultra. og så kun køber front,center og bag. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
En tilføjelse: S300 er væsentligt større end S150 så om den er mindre kluntet er nok en definitionssag :) Prisen er omkring 22-24k stk. Så den har fået dobbelt op på prisen ift. S150. Den blev demoet til hifi-messen I Kbh i år.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |