recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af indbygningshøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af indbygningshøjtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af indbygningshøjtalere
    Sendt: 09-December-2013 kl. 21:03
Hey.

Vi er ved at bygge hus, og jeg skal ha nogen indbygsning højtalere til surround sound til Tvet.

Jeg kigger på 
B&W
http://www.hifiklubben.no/Products/b-w-cwm-lcr-7-in-wall-hoyttalere-4302/
http://www.hifiklubben.no/Products/b-w-cwm7-3-in-wall-hoyttalere-30119/
Speakercraft
http://www.soundgarden.no/hoyttaler/innfellingshoyttaler/speakercraft-aim-cinema-one-innfellingshoyttaler-1-stk.html
http://www.soundgarden.no/hoyttaler/innfellingshoyttaler/speakercraft-aim-cinema-five-innfellingshoyttaler-1-stk.html

Altså en billig og dyr fra begge mærker.

Hvilke ville i vælge til en hjemme bio. Tanken er at jeg skal bruge 3. Front og center.

Kom gerne med inputs og evt andre forslag.

Mvh Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:35
Mvh Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:56
Jeg gider godt se hele grundplanen på det hus, det ser spændende og anderledes ud.

Mht højttalere er jeg nok ikke den rette til at vejlede.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 22:23
Det ser sådan ud i stueplan. Ikke se på møblering. Det er arkitekten der har sat sofa ind.
Den røde streg på væggen mellem stue og Walk in closet bliver væggen til tv.

Mvh Thomas
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 04:55
Har du allerede sat dig på en receiver til højttalerne? For det har jo egentlig også rigtig meget at sige. Ingen højttaler lyder bedst på alle anlæg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 06:59
Nej har ikke valgt nogen. Tænkte at bestemme højtalere først og så receiver og sub.
Mvh Thomas
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 08:44
B&W cwm 7.3 lyder fantastisk, mellemtonen er helt perfekt. Lcr7 er den gamle udgave, spring den over og vælg cwm 7.3 i stedet. Da backboxen er integreret skal du bare huske at have plads nok i dybden til montering:)
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 09:36
Angående højttalere skal du være meget opmærksom på B&W´s ringe spredning af lyd. Netop af den grund valgte jeg Dali for to år siden. Men hør dem og du finder hurtigt ud af hvilke du mest er til.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 10:13
Du kan købe Canton fra Hififabrik.de til rigtig gode priser. Canton indbygning lyder rigtig godt og det er dem jeg selv har i tankerne til mit forestående nybyg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 20:09
Takker for jeres input.
Jeg tror også det bliver cwm 7.3
Mvh Thomas
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 23:59
Nu spørger du godt nok til hvilke højtalere du skal vælge. Det kan jeg ikke svare dig på, men jeg kan anbefale dig, at du sammen med arkitekten finder ud af præcis hvordan sofaen skal stå (og hvilken sofa du skal have). Et hus med en så spændende indretning, fortjener at alle detaljer er på plads.

Jeg har tilladt mig at lave et forslag til hvordan jeg ville placere højtalerne nedenfor. Det indebærer bl.a. at væggen ind til walk-in, laves i vinkel med vinduerne (evt bare som en gipsvæg, måske med indbygget reol) ... Der ryger måske lidt af charmen med sidepladsen i hjørnet, men det er også noget ged at side skævt i forhold til fjernsynet. Det kan selvfølgelig fikses med en skærm der kan rykkes ud fra væggen.

mvh

Kristian

Redigeret af u2pia - 11-December-2013 kl. 00:01
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 21:40
Når du nu er i gang med nybyg, så få trukket tomrør til lofthøjtalere i køkkenafdelingen.

Det fik vi gjort - og er blevet super glade for. Overvej også hvor du vil have en subwoofer. Den elegante løsning vill være i køkkensoklen i øen - det kom desværre først i tanke om bagefter.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu