recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af nyt TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af nyt TV
    Sendt: 13-December-2013 kl. 15:03

Så er tiden kommet til at opgradere fjernsynet derhjemme til januarudsalget Smile Efter at vi købte det nye hus, så er det gamle 42” Panasonic PV70 blevet for lille, og må nu en tur i soveværelset. Jeg har allerede haft kigget lidt på et par skærme, men en ting er jo at se dem i diverse butikker og lege lidt med dem der, noget andet er at når, at de er kommet hjem på væggen, og man skal leve med dem. Jeg har læst en del reviews af de nævne skærme, som alle klarer sig ganske godt efter, hvad jeg kan læse mig frem til. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om folks egne erfaringer ift. hverdags brug med følgende skærme og evt. input/tips/tricks/råd ift. købet af en ny skærm:

• Panasonic VT60
  • Sony W905 
  • Samsung F8505 (Plasma)
  • Samsung F8005 (LED)

Ift. vores brug derhjemme, jamen så bliver fjernsynet brugt af både mig og konen samt et par børn, dvs. både alm. tv-kig, konsolspil, Netflix og film (BD/DVD). Dvs. at fjernsynet skal kunne holde til at blive brugt, og der vil sikkert ikke altid blive zoomet, så evt. kanter forsvinder. Det skal lige siges, at vi aldrig har haft problemer med hhv. retention eller burn-in på det gamle plasma, men jeg har ladet mig fortælle at de nye modeller skulle være lidt mere modtagelige? Mht. størrelse så ligger vi lidt og hopper imellem 50-55” (Jeg er selv til 55”, men vi er jo to om at bestemme det Smile) og vores budget ligger på maks. 18.000kr., gerne billigere Smile

Der er også nogle få krav som vi gerne vil have opfyldt:

• God billedkvalitet, mindst på niveau med PV70 (Need-to-have)
  • God til sport, da jeg ser en del NFL og alm. fodbold (Need-to-have)
  • DVB-C tuner samt slot til CA-modul til Stofa (Need-to-have)
  • Mulighed for at optage på harddisk (Need-to-have)
  • Twin tuner (Nice-to-have)
Kan afvikle Netflix (Nice-to-have)

Det kunne måske også tænkes, at der er nogle skærme jeg har glemt fra måske LG, Sharp eller lign.?

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 13:51
Slet ikke nogen der vil dele deres erfaringer eller inputs?
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:11
Personligt ville jeg tage en VT60 i 55".

Den har lige være på tilbud i Elgiganten til Kr. 14.995,- så vidt jeg husker, så den er endda lidt under budgettet.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:24
Jeg har selv et Panasonic VT50, hvilket jeg er super glad for, derudover har jeg købt en 1tb hdd, fra aldi, hvilken muliggøre at jeg kan bruge tv'et som recorder, hvilken bliver flittigt brugt til optagelse af diverse tegnefilm fra Ramasjang og Ultra, så er ungerne glade :)

Afhængigt af din stue, bør du overveje at købe et lille 65" istedet for 55" ;)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 13:09
Okay, hvad er jeres oplevelser ift. til rentention på VT-serien? For det med at zoom hele tiden tiltaler mig ikke så meget Smile
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Til top
Kim S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 16:17
Jeg har haft 55VT60 i et halvt år og jeg har ingen problemer haft med retention eller burn in
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu