recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio. VSX-921 Problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pio. VSX-921 Problem?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pio. VSX-921 Problem?
    Sendt: 16-December-2013 kl. 22:31
Hey Folkes!

Jeg er rendt ind i et bette problem...
Når jeg ser film via min WDTV Live, og sætter min Pioneer VSX-921 til at køre Direct så den tager lydsporet som DTS eller DD, så har jeg lagt mærke til her på det sidste med nogen film, at den kun tager lyden fra omgivelserne, men ikke selve samtalen... slår jeg den dog over på stereo eller andet, så kan jeg fint hører det... nogen ide til hvorfor? og hvad jeg kan gøre for at ændre det tilbage? (den har ik gjort det før i tiden!)

Samtidig er den os begyndt på (har dog kun oplevet det nogen få gange, 2-3 gange måske) at når den har været tændt hele dagen (hører altid musik fra den) og når jeg så kommer og skal se en film, så kan jeg komme godt ind i filmen, og pludslig skratter lyden og så begynder den bare at HYLE højt og støjende! slukker jeg for receiveren og tænder igen forsvinder det igen.. nogen ide til hvorfor det begyndt at opstå? (os noget den kun har gjort inden for de seneste 3 måneders tid!)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 21:27
anyone?...
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 21:33
Varmeproblem.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 09:49
Hmm.. yderst underligt da den ellers har masser af frirum og fri luft omkring sig... :s

- Sku man prøve og blæse den igennem med kompressor for at fjerne evt. støv og se om det hjalp??

Redigeret af Muffeh - 18-December-2013 kl. 09:50
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 10:58
Det ødelægger den! Hvis du skal blæse, skal det være med en dåse med speciel luft til elektronik. Tvivler nu på det hjælper, det må være en defekt komponent.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ødelægger den! Hvis du skal blæse, skal det være med en dåse med speciel luft til elektronik..

Sludder og vrøvl!

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

- Sku man prøve og blæse den igennem med kompressor for at fjerne evt. støv og se om det hjalp??

Hvis der er tvivl om det - ja. Men blæs stille og roligt og pas på blæserne.

Klaus
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 13:34

Det ødelægger den! Hvis du skal blæse, skal det være med en dåse med speciel luft til elektronik. Tvivler nu på det hjælper, det må være en defekt komponent.

Shyyy! det må du ikke sige højt! nu risikerer jeg at en masse computere etc., som jeg har rengjort, går i stykker, for de ved ikke at luft fra en kompressor uden tågesmører og hvor tanket lige et blevet tappet for vand ødelægger dem Angry 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Selvfølgelig skal det forgå stille og roligt, når man har med elektronik at gøre sætter man den sku ik på fuld smadder og bare blæser igennem, så du da først sikker på at lortet ik virker! Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 16:26

Klaus

Ja ja, og kør bare din 55tommer plasmaskærm hjem liggende Tongue
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 21:55

Klaus

Ja ja, og kør bare din 55tommer plasmaskærm hjem liggende Tongue

Skal sku ik have plasma, hvis endelig jeg skal have noget "nyt" bliver det LED LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 00:25

Ja ja, og kør bare din 55tommer plasmaskærm hjem liggende

Uha-nej-da for skærmen knækker så plasmaet løber sammen.

Hvorfor må man ikke bruge almindeligt trykluft fra en kompressor og hvad er forskellen over til den på dåse?

Klaus
(der gennem mere end 20 år har levet af at reparere elektronik)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu