|
Et spørgsmål om RAID?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-December-2013 kl. 23:46 |
Hej.
Jeg har et spørgsmål om 2 diske som kører i RAID1. Er det ikke meningen at når man kører med RAID1, at hvis 1 disk går ned så kan man bare erstatte den med en ny UDEN át man skal flytte alt det der ligger på den anden disk?? På synology, der har jeg 2 diske med film på som kører i RAID1, men når den ene disk skal skiftes ud så SKAL jeg flytte alle film, og nedlægge diskgruppen, og oprette den igen.................troede jeg bare kunne skifte den disk som var gået i stykker ud, og så klarede den selv resten. Glædelig Jul
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det nøjagtigt samme model du har monteret i stedet for den oprindelige? http://www.synology.com/da-dk/support/faq/297
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Næ de har bare samme størrelse.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Se mit link, er dog måske ikke den bedste oversættelse de har lavet.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Så er det kun 50% ubrugeligt, hvem ligger dog inde med 25 harddiske af samme mærke
![]() |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Jeg har QNAP, og har fornylig skiftet disk. Ingen problem i at skifte Seagate og WD. Men det virkede kun hvis jeg skiftede mens NAS'en er tændt.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Nu har jeg ikke selv stået med problemet på en Synology eller QNAP.
Men på andre controllere som benytter raid, så har jeg aldrig oplevet problemer, som du omtaler. Er du sikker på at du har fortalt controlleren at der nu er en ny tom disk, som skal indgå i dit RAID1 array?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Du har ikke installeret diskene i Raid hvis du skal flytte data. - raid1 er en spejling af diskene, så det er nøjagtig de samme data der ligger på hver disk. Du har sandsynligvis diskene stående i en JBOD (just a bunch of disks)!
|
|
![]() |
|
For når jeg tager disken ud af min Synology så siger den ar "Alle Data Slettes På Diskene" når jeg vil tilføje en ny disk.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Altså på nedenstående billede står der at diskene ER installeret i RAID1, hvorfor jeg skal flytte fiimene når jeg vil installere en ny harddisk i RAID1 ved jeg ikke. ![]() |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
jeg har selv lige gjort på min qnap, og efter jeg havde sat min nye disk i nassen, ville den først formatter den og derefter opbygge ens raid igen. tror det er det samme som din siger.
den skal jo være sikker på, at den nye disk du sætter i din nas er total tom. håber det hjælper lidt. ellers kigger jeg lige efter på deres homepage efter svar. men ellers Google selv. kan tage lidt tid, men så er man også sikker på at finde en vejledning step by step |
|
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
"alle data slettes på diskene" - mener du "disken" eller "diskene"? - og hvor er det helt præcist den siger de ting? - du har ikke just givet os alt for meget at arbejde med. Dine første indspark indikerede ikke noget som helst om at der kom et eller andet menupunkt frem om at den ville slette nogle data. Så vi er selvfølgelig gået ud fra at det drejede sig om det helt tekniske. Når man har diske i Raid 1 kan man godt fjerne den ene disk, men der skal efterfølgende formateres og genopbygges når der isættes en ny disk. Det er temmelig vigtigt at forstå HVOR den siger den vil slette og hvorfor.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |