|
netgear router til stofanet |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2013 kl. 10:39 |
|
Min brors stofamodem er ustabil i det trådløse. Hans enheder ryger rigtig tit af, og jeg har derfor givet ham min gamle netgear router.
Stofa-support siger at sådan er det desværre bare. Men hvordan pokker slår han den til stofanet. Har søgt vidt og bredt og kan ikke rigtig finde svar desværre. Nogen der har erfaring med det? |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Først er det en god ide at deaktivere det trådløse i kabelmodemet - det kan gøres på Mine Sider (https://minesider.stofa.dk/) eller også smide mig en PM med kundenummeret, så kan jeg gøre det. Når det er gjort - så slå routerfunktionen fra i kabelmodemet, ellers får I NAT/NAT og det KAN give problemer. Igen kan det gøres på Mine Sider. Når de 2 ting er gjort, så smid Netgear routeren bag ved kabelmodemet i en af LAN portene, og så burde tingene bare virke når det trådløse er sat op på Netgear routeren, og PC'erne og andre enheder er konfigureret til NetGear routerens trådløse indstillinger. Hele operationen burde ikke tage mere end 10 minutter
![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Bum, det er mere end han har forstand på, så kan ikke sætte ham til det. Jeg må lige lure på det i julen :) |
||
![]() |
||
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
|
Alt hvad zulfo nævner (bortset fra at sætte Netgear routeren i LAN port på kabelmodemmet) kan klares via "Mine sider" på Stofa.dk.
Når du er logget ind er det Indstillinger/Router Opsætning så giver resten sig selv.
Redigeret af LeChuck - 20-December-2013 kl. 18:00 |
||
![]() |
||
|
skal lige have en ting mere med, skal routeren sættes op med login, eller var det kun i de gode gamle dage?
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Der er ikke signon længere.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
|
Super. Må lige kigge på det næste gang jeg kommer forbi
|
||
![]() |
||
|
Det lykkedes.. I guder hvor var det da nemt.... Lige gost pokkers jeg ikke selv fandt ud af at slå routerdelen fra, så havde jeg været færdig første gang jeg prøvede
|
||
![]() |
||
|
Men tak
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |