recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - netgear router til stofanet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

netgear router til stofanet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: netgear router til stofanet
    Sendt: 20-December-2013 kl. 10:39
Min brors stofamodem er ustabil i det trådløse. Hans enheder ryger rigtig tit af, og jeg har derfor givet ham min gamle netgear router.
Stofa-support siger at sådan er det desværre bare.

Men hvordan pokker slår han den til stofanet. Har søgt vidt og bredt og kan ikke rigtig finde svar desværre.

Nogen der har erfaring med det?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Min brors stofamodem er ustabil i det trådløse. Hans enheder ryger rigtig tit af, og jeg har derfor givet ham min gamle netgear router.

Men hvordan pokker slår han den til stofanet. Har søgt vidt og bredt og kan ikke rigtig finde svar desværre.

Først er det en god ide at deaktivere det trådløse i kabelmodemet - det kan gøres på Mine Sider (https://minesider.stofa.dk/) eller også smide mig en PM med kundenummeret, så kan jeg gøre det.

Når det er gjort - så slå routerfunktionen fra i kabelmodemet, ellers får I NAT/NAT og det KAN give problemer. Igen kan det gøres på Mine Sider.

Når de 2 ting er gjort, så smid Netgear routeren bag ved kabelmodemet i en af LAN portene, og så burde tingene bare virke når det trådløse er sat op på Netgear routeren, og PC'erne og andre enheder er konfigureret til NetGear routerens trådløse indstillinger.

Hele operationen burde ikke tage mere end 10 minutter Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Først er det en god ide at deaktivere det trådløse i kabelmodemet - det kan gøres på Mine Sider (https://minesider.stofa.dk/) eller også smide mig en PM med kundenummeret, så kan jeg gøre det.

Når det er gjort - så slå routerfunktionen fra i kabelmodemet, ellers får I NAT/NAT og det KAN give problemer. Igen kan det gøres på Mine Sider.

Når de 2 ting er gjort, så smid Netgear routeren bag ved kabelmodemet i en af LAN portene, og så burde tingene bare virke når det trådløse er sat op på Netgear routeren, og PC'erne og andre enheder er konfigureret til NetGear routerens trådløse indstillinger.

Hele operationen burde ikke tage mere end 10 minutter Smile

Bum, det er mere end han har forstand på, så kan ikke sætte ham til det. Jeg må lige lure på det i julen :)
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 17:59
Alt hvad zulfo nævner (bortset fra at sætte Netgear routeren i LAN port på kabelmodemmet) kan klares via "Mine sider" på Stofa.dk.
Når du er logget ind er det Indstillinger/Router Opsætning så giver resten sig selv.

Redigeret af LeChuck - 20-December-2013 kl. 18:00
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 18:19
skal lige have en ting mere med, skal routeren sættes op med login, eller var det kun i de gode gamle dage?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 09:12

skal lige have en ting mere med, skal routeren sættes op med login, eller var det kun i de gode gamle dage?

Der er ikke signon længere.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 09:44
Super. Må lige kigge på det næste gang jeg kommer forbi
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 16:19
Det lykkedes.. I guder hvor var det da nemt.... Lige gost pokkers jeg ikke selv fandt ud af at slå routerdelen fra, så havde jeg været færdig første gang jeg prøvede
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 16:19
Men tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu