|
Forstærker til beolab 3 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-December-2013 kl. 21:10 |
Hej alle
Jeg har bestemt mig for at købe et par brugte beolab 3 til stuen, da de design mæssigt passer rigtig godt ind og de også spiller fornuftig imo. Jeg vil gerne bruge dem til lyd fra mit tv og airplay enten via et apple tv eller indbygget i forstærkeren. Jg regner med at få lavet en anordning så højtalerne tænder når jeg tænder forstærkeren. Men hvilken forstærke skal jeg bruge til dette formål og gerne så billigt som muligt?? Håber at I har nogle gode og billig input da højtalerne i sig selv er ret dyre for mig. Mvh Jimmi |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det SKAL være en model med pre-out. Dertil vil det være smart hvis den har trigger-strøm, så du kan lave din anordning som rigtige powerlink kabler og dermed tænder højttalerne automatisk. Prisen for en en model med disse ting er dog ikke i den helt lave ende. Hvad er budgettet?
Umiddelbart er du nok oppe i godt 5000 kr for en receiver med disse features. Hvis du kan leve med lidt færre features, dvs. ingen AirPlay osv. så kan du nøjes med en simpel for-forstærker, såsom den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=5734&PicGr=7973&ML=213 Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2013 kl. 21:30 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med bare en kontrolforstærker.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også det jeg linker til...? Der nævnes endda specifikt, at den er god til B&O højttalere.
Edit: du postede samtidigt med at jeg satte linket ind kan jeg se. Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2013 kl. 21:37 |
|
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den ser ud til at være perfekt til det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Billigt og billigt, det er jo et spørgsmål om definitioner, den her har prævist det du mangler: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-receiver-p-1015.html Klaus |
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke lige spotte om Klaus' bud har triggerstrøm, men ellers er de kabler du skal bruge til en forstærker med pre-out og triggerudgang noget som det her
http://www.av-connection.dk/?ML=2126 |
|
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man anvender linieindgangen, er det ikke nødvendigt med triggerstrøm.
Jeg har selv et par Beolab 3, som er tilsluttet en Yamaha receiver. Højttalerne tænder, når der kommer signal, og slukker efter ca. 2 minutter uden signal. Så det eneste krav til receiveren er, at den skal have preout. Med venlig hilsen Søren |
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Som skrevet i første svar...
|
|
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men der skriver du også om triggerstrøm
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har den ikke og den har kun pre out på fronterne (gik ud fra at det var et stereosetup der var tale om). De nævnte kabler med trigger kan drille og lave brum - det har jeg set før. Klaus |
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super. Takket for svar.
Troede at de skulle have trigger strøm. Så bare en forstærker med pre out, det burde jo være til at finde. God jul. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |