recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 55"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 55"
    Sendt: 26-December-2013 kl. 00:42
Skal have anskaffet et 55" inden for en nogenlunde nær fremtid.

Har kigget lidt på udsalgkataloger:

Samsung F7005, 55" LED TV kr. 8.799,-

LG 55" LED-TV 55LA667V 8990,-

LG 55" LED-TV 55LA690V 8990,-

Sony 55" KDL-55W805 9999,-

Kravet er primært god billedkvalitet og sekundært lidt netadgang (Netflix/Youtube).

De umiddelbare kandidater er ovenstående, hvad siger man til det, gode råd/ideer?
(Plasma er ikke på banen (desværre) da jeg ikke magter at skulle forholde mig til risikoen for burnin etc.)

Endelig overvejer jeg om det er nu man skal slå til (i forhold til pris)? Eller om man kan spare en tusse eller to ved at vente to måneder, passer det med at det er omkring februar/marts at de udgående modeller er billigst?
(ved godt at man kan blive ved med at vente, men kan godt vente lidt, hvis der kan spares et par af de lange)   
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 00:48
Har et lg 55la790w,, internet browser kører flot, Ebladet eks er hurtigt inde,,, YouTube kører også flot og flydende, men der er ca 3-6 sek vente tid inden den starter en video..
2D ser fint ud, er tilfreds med det, men 3D er utroligt på de skærme, LG smartkontrol er også fed, styre alle mine enheder på den lille kontroller, især at man kan skrive på skærmen er ret fedt..
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 11:59
Jeg har lige købt Samsung 55UEF7005
Kan klart anbefales - der er KANON billede på og SMART TV er hurtigt , hurtigere end LG´s 690W som jeg også har haft -  LG kører med dual core hvor samsung har quad core hvilket især kunne mærkes på smart tv delen , samtidig syntes jeg at samsung´s baggrund når der er "sort" er klart bedre end LG´s
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 21:41
Tak for meldingerne.

Hvordan er det med Sony Center, har de stadig 5 års garanti på deres skærme, det kunne godt være med til at trække i den retning!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 07:57
Ring til et Sony Center Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 20:59
Fik talt med Sony center og de har ikke 5 års garanti længere (det kan evt. tilkøbes for et mindre beløb)

Redigeret af thor-thor - 27-December-2013 kl. 20:59
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 22:13
Ville nok vælge Samsung pga den skarpe pris, - men ellers afgjort Sony . Skal du ud i synlig bedre billedkvalitet er der kun plasma . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Ville nok vælge Samsung pga den skarpe pris, - men ellers afgjort Sony . Skal du ud i synlig bedre billedkvalitet er der kun plasma . .

Har selv samme overvejelser.
Spekulerede på om man kunne presse Sony'en ned omkring Samsung pris, for vil egentlig hellere have Sony (men fornemmede at forhandlingsviljen var minimal (dog uden deciderede forhandlinger))

Kan man forvente at Sony'en kommer ned omkring 8-9k når vi når et par måneder frem?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu