|
Hvordan virker DLNA |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2013 kl. 11:24 |
Hej.
Jeg er i tvivl om hvad DLNA faktisk er og hvordan det virker. Vi har købt en mobiltelefon hvor der er DLNA på. På telefonen kan vi se vores PC og Logitech mediaserver. Men vi har vel omkring 400 sange liggende på pc'en, men den viser kun de ca 50. Vi har også en NAS server hvor der ligger mere musik, men kan man få det frem på mobilen? |
|
![]() |
|
FDP ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa
Fandt lige ved at google det her http://www.techradar.com/news/digital-home/home-networking/dlna-what-it-is-and-what-you-need-to-know-1079015 Som sikkert kan besvare en masse spørgsmål. Flemming |
|
Flemming
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
hvilken NAS er det?, de fleste NAS har en medieserver indbygget i styresystemet som man skal slå til, derefter skal man sikre sig at musikken ligger i de respektive mapper som medieserveren holder øje med og indekserer når der kommer nyt indhold til.
ikke alt indhold understøttes, det afhænger af den software du har på dit udstyr, dog har mere avancerede medieservere indbyggede reencodere som kan omkode feks en flac fil til noget som din mobiltlf kan afspille. (hvilket også kan forklare hvorfor ikke alt musik på din pc kan afspilles) men systemet gør at man kan afspille på tværs af enheder udfra feks et fælles bibliotek på din NAS, indholdet deles åbent på dit netværk, og det kræver kun adgang til netværket for at se alt det delte indhold på medieserveren. systemet er egnet til musik foto og film. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
@FDP
Desværre er jeg ikke så god til engelsk, så siden er ikke aktuel for mig ![]() @rhsin. Det er en synology DS209 + |
|
![]() |
|
Jeg sidder lige og kigger inde i menuen på diskstationen.
Men syntes ikke jeg kan se noget om DLNA derinde. |
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Måske du skulle kigge på http://www.synology.com/da-dk/dsm/for_home#tab_4
Der er der beskrevet lidt omkring multimedie deling via Sonylogy DSM ( i øvrigt er der også en live side du kan afprøve på, hvis man er usikker på hvordan det virker) |
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Måske her. Dansk site http://www.dlna.dk/hvad-er-dlna/ |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
Rigtig fin side. Kigger lige på den og ser om det ikke kan hjælpe mig. |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Hej
Du skal installere pakken "Media server" via "Pakke center" for at få adgang til DNLA |
|
![]() |
|
Kan se at "media server" var installeret, men gået i stå.
Nu har jeg startet den og den kører. Men hvad gør jeg så nu. På telefonen er der et faneblad der hedder "DLNA". Trykker jeg på den kommer der 3 externe muligheder op. Logitech media server (her er der intet indhold i) Min pc (her er der ca de 50 musiknumre jeg skrev om) Og den sidste er telefonen. Syntes ikke jeg kan finde musikken som ligger på NAS'en |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Pipper: ja så er du godt kørende, som nævnt før skal du installere medieserveren og aktivere den så den kører.
Herefter er det en god ide at tjekke under medieindekseringstjenesten at sikre dig at de mapper som serveren kigger i er der dine foto/musik/film ligger under.. Og er der problemer med at afspille visse formater, kan du under kontrolpanelet for medieserveren så reencodere til.. Jeg ville dog lade dem være slået fra først og kun slå den til som sidste udvej da jeg har oplevet en afspiller som kunne afspille et højopløseligt format pludselig stod og brugte en reencoded udgave, hvilket ikke var i samme kvalitet |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Så fandt jeg stedet hvor jeg kunne "genindeksere" filerne.
Dette har jeg gjort, men kan stadig ikke se dem på mobilen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |