|
Installere ML fra Mavericks? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2013 kl. 04:09 |
Hey!
Jeg fik den nye iMac, som kom med ML da jeg tændte den første gang, så opdaterede jeg til Maveicks, men nu er der gået lidt kludder i den, så kan jeg på en eller anden måde resette computeren til fabriksindstilling, så den er som da jeg tændte den aller første gang med ML på og så opdatere igen? |
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej - men du har ikke lavet en "kopi" af Mav installationsfilen inden du installerede?
Så du skal i gang med at geninstallere ML ud fra den usb-dongle der vist følger med. (stik i og kør.) Her er lidt hjælp til fremtidig brug! http://mashable.com/2013/10/23/clean-install-os-x-mavericks/ |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg fandt ud af i de sene nattetimer at jeg ikke har fået en USB dongle med, men ved at boote op og trykke CMD+Alt+R så startede iMac'en op i Internet recovery, og så kunne jeg clean install OS X Mountain Lion, som computeren er født med.
Men tak for link! Jeg kan se han bruger Lion Diskmaker, jeg brugte så Diskmaker X, men det er vel det samme, og så har jeg den USB pen nu fremover når jeg skal formatere :) Redigeret af ladiesman217 - 29-December-2013 kl. 11:41 |
|
|
|
![]() |
|
Desuden har jeg lavet en USB Install boot pen på min søster iMac med Mavericks, men jeg vil gerne tilbage til en frisk, og altså have computeren som da jeg pakkede den ud med ML. Det ser ud til at lykkes for mig nu :)
|
|
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Din iMac har en recovery partion fra ny, hold alt tasten ned ved boot og der kommer 2 disk ikoner frem, din OS X ML Partition og din recovery Partition, hvis du havde bootcamp (win7) havde du en tredje partition/disk. Men ved at bruge CMD-R booter din iMac direkte fra din recovery partition istedet for.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Jeg fik det til at virke ved holde CMD+Alt+R nede under genstart, og kom ind i Internet Recovery, så nu har jeg 10.8.5 ML inde igen.
Desuden så prøvede jeg at holde Alt tasten nede ved genstart, og der fik jeg, som du siger to drev frem. Macintosh HD og et drev der hedder Gendannelse 10.9 og 10.9 er jo Mavericks, ikke? Så måske jeg ikke kan gendanne tilbage til ML når Mavericks er installeret? Det har jeg i hvert fald også læst flere skrive rundt omkring, at de heller ikke kunne, og den eneste mulighed var at komme ind i Internet Recovery ved at holde CMD+Alt+R nede. Om det er rigtigt eller ej, det skal jeg ikke kunne sige, men det virkede i hvert fald, og nu har jeg som sagt 10.8.5 Mountain Lion inde. Redigeret af ladiesman217 - 29-December-2013 kl. 20:41 |
|
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Følgende kan gøres:
- CMD+R under opstart = http://www.apple.com/osx/recovery/ - Slet nuværende HDD partition - Luk HDD-værtøjet - Vælg Reinstall OS x Til info: Lige nu sker følgende: - Er Mavericks installeret og gøres ovenstående uden genstart, får man muligheden får at geninstallere Mavericks - Er Mavericks installeret, slettes partitionen på HDD, hvorefter man genstarter og vælger CMD+R, får man kun muligheden for at geninstallere Lion (dermed skal man altså opdatere bagefter) Sådan er det i hvert fald lige nu på en iMac.
Redigeret af rasmusvn - 29-December-2013 kl. 21:17 |
|
![]() |
|
Okay, jeg prøvede først at boote ved at trykke CMD+R, gik ind i diskværktøjet og slettede min harddisk.
Havde dog kun mulighed for at installere Mavericks igen, da jeg havde Mavericks installeret allerede. Men siger du hvis jeg: 1. Genstarter > trykker CMD+R > Sletter harddisk via diskværktøj 2. Lukker diskværktøj > genstarter igen og trykker CMD+R så får jeg mulighed for at installere Mountain Lion, og ikke Mavericks?
|
|
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Ja, sådan var det i hvert fald, da jeg gjorde det for to uger siden. Det undrede mig egentlig en del. Nu har jeg måske misset noget, men er der nogen grund til, at du vil have Lion ind først? Installationen sker jo også fra bunden med Mavericks. |
|
![]() |
|
Det var mærkeligt, jeg fik ikke muligheden for at installere ML, nu hvor jeg havde Mavericks inde, der kunne jeg kun vælge at Re-install Mavericks, så jeg måtte over Internet Recovery. Efter den havde loadet installationen over nettet, så fik jeg muligheden for at installere Mountain Lion.
Men nu har jeg fået Mountain Lion ind, som da jeg startede computeren første gang, og jeg kunne starte på en frisk. Har så nu opdateret til Mavericks igen, og de fejl jeg lavede før er nu rettet, og det hele ser ud til at køre fantastisk. Edit: Det med mine programmer der lå de under Køb. ![]() Redigeret af ladiesman217 - 30-December-2013 kl. 01:21 |
|
|
|
![]() |
|
Er der nogen grund til, at du ikke bare vil køre Mavericks ind til at starte med? Mavericks kan jo også laves som en ren install. iMovie og iPhoto er vist taget ud af Mavericks, de skal, sammen med iWork etc., hentes her: Findes de ikke her, se da http://www.apple.com/creativity-apps/mac/up-to-date/ ![]() |
|
![]() |
|
Næ jeg tænkte bare at jeg gerne ville "factory resette" min iMac, så den var som da jeg pakkede den ud af kassen. Og der var den jo med OS X 10.8.5 Mountain Lion mener jeg, så det gjorde jeg så.
Ved godt det er lidt åndssvagt, men jeg ville som sagt gerne fabriksindstille den, så det gjorde jeg så. Men nu kører den med godt med Mavericks. Lige noget jeg kom til at tænke på: Kan man formatere en harddisk for mange gange? For jeg har lige haft min formateret en to-tre gange, før at det endelig lykkedes mig at installere korrekt. Det sker der måske ikke noget ved? Jeg tænker på hastigheden osv. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |