recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan dette tv bruges ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan dette tv bruges ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
manchester Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan dette tv bruges ?
    Sendt: 30-December-2013 kl. 17:42
Et 68 årigt familiemedlem skal have nyt tv. Vi har regnet os frem til at hun skal have et 46" tv.

Hun vil have Samsung, da hun har sådan et i forvejen (som ryger ind i hendes soveværelse).

Hun har selv kigget lidt og faldet over dette: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46EH5005KXXE-spec

På pricerunner løber priserne fra kr. 3.200 til kr. 5.800.

Hun skal IKKE have et smart-tv, da hun ikke kommer til at bruge det. Hun skal blot se tv og har Yousee-kabeltv.

Der står, at det er fuld HD - er det ensbetydende med at der er en MPEG-4 DVB-C tuner i ?

Men det jeg tøver lidt ved er at det kun er 50 HZ og det vel ikke meget vel ?

Hvis ovenstående ikke kan anbefales, hvad vil I så foreslå til hende ? Hendes max er kr. 5.000 +/-

Det skal:

være et Samsung.
være 46"
have MPEG-4 DVB-C tuner så hun kan se HD-kanalerne fra Yousee
ikke have alt muligt smart.

Håber på lidt her Big smile
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:44
Glem alt om Hz, det er efter min mening rent salgssnak. Det som mere end 50Hz gør at det kunstigt prøver på at give mere bløde/flydende bevægelser, resultatet er nogle bevægelser der ser meget kunstige ud og jeg kan personligt ikke holde ud at se på det. 

Jeg tvivler på at du kan finde et nyt TV med DVB-C tuner som ikke understøtter MPEG4. Full-HD har intet med tuneren at gøre.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
kurt54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Maj-2009
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kurt54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:48
50 HZ er udemærket så længe det er 2D - 3D lyder det ikke som om hun er i målgruppen til. De fleste computerfladskærme kører 50-60 HZ.
Et tv billede indeholder ikke mere end 50 billeder pr sekund - så opdaterer du mere sender man enten samme billede flere gange eller udregner nogen mellembilleder.
MPEG4 må man forvente - men det er da elendigt de ikke skriver det tydeligt -
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:50

Der sælges ikke TVer der ikke har MPEG4, de ville jo være ubrugelige både til kabel TV og til Boxer. Når det har T2 har det også MPEG4.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 10:55
Vil det så sige, at hun kan bruge dette uden at billedet er sløjt ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 10:58
Hvis hun ikke er alt for kritisk, har hun et TV i de næste par år.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis hun ikke er alt for kritisk, har hun et TV i de næste par år.

Hun vil nok gerne have tv´et mere end et par år.

Jeg har ikke hørt Jer eksakt sige: Ja det andet TV kan hun sagtens købe og det har ok billede.

Og med Kampus´s ovennævnte kommentar, er jeg lidt i tvivl.

Hun har nu selv (det havde jeg også kigget på) dette Samsung TV (Fra Elgiganten, men kan købes andre steder til samme pris).

Som sagt var hendes budget kr. 5.000 +/- og dette holder sig indenfor.

Er dette tv så meget bedre at det er det, jeg skal foreslå ? Hvis man skal se bort fra smart-funktionerne og udelukkende fokuser på billedet. Jeg kan se, at de skriver at det har "Clear Motion Rate 100 og HyperReal Engine sikrer det gode billede".

Men dette kender jeg ikke noget til og jeg håber virkelig, at I vil være søde og hjælpe mig her Tongue
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:49
Motion rate og billedfrekvenser siger Inter om, hvordan billedet på fjernsynet er.

Ud og kig og tag i en ordentlig butik, hvor de kan vejlede og hvor fjernsynene er sat ordentligt op. Det er ikke sikkert at det er der man får dem billigst, men der man får mest value for money.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 31-December-2013 kl. 12:49
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Motion rate og billedfrekvenser siger Inter om, hvordan billedet på fjernsynet er.

Ud og kig og tag i en ordentlig butik, hvor de kan vejlede og hvor fjernsynene er sat ordentligt op. Det er ikke sikkert at det er der man får dem billigst, men der man får mest value for money.

Klaus

Kan sagtens følge dig, men hun er rigtig dårligt gående og jeg har ikke tid (derfor spurgte jeg her). Hun håbede på et godt tilbud her ved udsalget og vi ville få den bestilt via nettet til levering hos hende.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 12:59
En af mine kollegaer har præcis dette tv i soveværelset og de er fint tilfreds med det. I stuen har de dog 55f8005.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér manchester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

En af mine kollegaer har præcis dette tv i soveværelset og de er fint tilfreds med det. I stuen har de dog 55f8005.

Hvilket et af dem ? Det billige eller det "dyre" ?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 13:41
Sorry for misforståelsen f5005 i soveværelset som de er godt tilfredse med. Mig som ikke kiggede ordentligt, du linker til UE.

F8005 har de i stuen.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu