|
Portforwardning airport Extreme |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
the_mighty ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-August-2011 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2014 kl. 12:35 |
||
Hej Venner! Nogle kyndige der kan hjælpe?
Jeg har et problem med ovenstående i forbindelse med mit hjemmenetværk. Jeg har stofa smart tv samt internet i mit hus (Cisco modem). Ligeledes har jeg fået installeret Zense HOME lysstyring i huset som skal styres over internettet via telefon, Ipad etc. dette kræver FAST IP ADRESSE og at jeg portfarwarder så jeg kan tilgå Zense Home udenfor mit hjemmenetværk. Dette har jeg gjort i Cisco's eget interface via Stofas hjemmeside og lysstyringen virker som det skal på stofa nettet. Jeg har købt denne denne faste IP adresse Ligeledes har jeg en Airport Extreme 4th gen som kører sit eget netværk ved siden af stofas eget net. Jeg vil gerne have at alt mit netværk kører gennem Airporten da jeg har har flere apple enheder kørende og gerne vil lave mit netværk gennem den. Hvordan portforwarder jeg gennem min airport så mit zense Home lysstyring virker optimalt på denne? Jeg har søgt meget på nettet, og fundet mange vidoer om mapping på airporten, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Håber nogle kan hjælpe. Godt nytår og på forhånd tak. Redigeret af the_mighty - 02-Januar-2014 kl. 13:04 |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Start Airport utility op.
Gå ind i opsætningen under "Networks". Under port settings tryk på + Jeg har oprettet en der hedder : Description : EyeTV Public TCP Port : 2170 Private IP Address : 192.168.1.4 Private TCP Port : 2170 |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
the_mighty ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-August-2011 Status: Offline Point: 8 |
||
Jeg glemte at nævne at jeg har fast IP adresse
|
|||
![]() |
|||
||
så prøver jeg lige at beskrive det hele en gang til - lidt mere detaljeret.
Jeg har følgende: 1 stk. Cisco modem - leveret af Stofa 1 stk apple Airport Extreme (I det følgende benævnt AE) - som jeg gerne vil have hele mit netværk til at køre igennem. 1 stk Zense home PC boks til at styrer mine kontakter 1 stk fast IP adresse 1 stk PS3 - monteret i stue via RJ45 kabel i væggen Cisco modemmet er monteret i bryggers med et RJ45 kabel i stik i væggen som hovedforsyning til resten af husets rj45 stik. AE er monteret i et andet værelse via RJ45 kabel fra væg METODE 1 Brofunktion slået fra - Standard fra Stofa Som udgangspunkt har jeg brofunktionen slået fra på Cisco modemmet. Dette bevirker at jeg uden problemmer bruge Ps3 på nettet via kabel, og jeg kan logge alle mine trådløse enheder på Stofas defineret netværk uden problemer. Jeg kan også se min AE og oprette trådløst netværk på denne, samt logge mine trådløse enheder på dennes netværk. Så langt så godt. Det der IKKE fungerer ved denne metode er styringen af min Zense PC boks via telefon/tablet. For at dette skal virke skal jeg portforwarde port 1001 i Cisco modemmets eget interface. Dette har jeg nu gjort og kan konstatere at følgende fungere. Stofas eget net med kablede + trådløse enheder. Zense Home PCboks via telefon/Tablet men jeg vil gerne have at det er min AE der står for HELE mit netværk - helt udenom Cisco modemmet. Således kan jeg have et 5ghz netværk og bedre administration over mit netværk, samt dele harddiske via mit interne net. Efter meget læsning og videokikkeri på nettet vil jeg gerne opnå en anden metode. METODE 2 Brofunktion slået til. Når jeg slår bro funktionen til kan jeg opnå følgende uden problemer: Alle mine trådløse enheder kan opette forbindelse til AE's netværk. Hvad jeg ikke kan opnå: Ps3 på kabel kan ikke få netforbindelse Zense Home PCboks via telefon/Tablet kan ikke få forbindelse. Er der nogle der kan hjælpe/forklare mig hvad jeg gør galt. Gerne med link til videoer etc. Så vil jeg blive SÅ glad. På forhånd tak - Peter |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19805 |
||
Du kan ikke undgå at bruge Cisco modemmet. LAN udgangen fra den skal i WAN på AE. DEn skal sættes i bro mode og alt andet slås fra.
På AE sættes DHCP til og der trækkes kabel fra LAN porten til en switch, hvor du kan koble PS3 og Zense. Jeg vil anbefale at Zense sættes op til en fast ip adresse udenfor det område DHCP serveren råder over (eksempelvis kører DHCP serveren 192.168.1.10 til 192.168.1.200 og Zense får 192.168.1.210) På AE sættes port forwarding fra extern ip port 1001 til Zense ip port 1001 Port forward med AE http://www.youtube.com/watch?v=oGlqnRxf20Y Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Tak for svar klaus. Jeg er ikke helt stiv i opsætning af netværk, så derfor har jeg lige lidt følgespørgsmål som du måske kan forklare :)
Er jeg nød til at koble Zense HOME samt min PS3 til en Switch når jeg bruger AE som router? Jeg bruger jo ikke switch hvis jeg bruger Cisco (stofa) som router? Får jeg ikke en "ringere/lavere" hastighed på mit netværk ved at benytte en switch Hvilken slags Switch skal jeg vælge? Jeg har kikket lidt på denne netgear http://www.edbpriser.dk/switch/netgear-gs605-5-port-gigabit-desktop-switch-id-653872.aspx Er der ikke Gigabit switch i min AE? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19805 |
||
Arrrrh, min fejl, læste Express og ikke Extreme.
Extreme har gigabit switch indbygget, så du har ikke brug for en switch? Kæaus |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Du kan få et USB wifi stick til din Zaptor. Så sparer du en port. Det er ikke ret meget Zaptor sender og modtager via internet.
Tal med Stofa om det. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Stofa vil ikke hjælpe med portforwarding siger de når man ringer til supporten
|
|||
![]() |
|||
||
Det er ikke det, jeg mener. Hvis du har kabel fra AE til Smart tv fra Stofa nu, så kan det gøres trådløst, og du sparer en port i din AE. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |